ŘSD dostalo další stavební povolení na opravu D1

Praha - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo druhé stavební povolení na opravu dálnice D1. Povolení na osmikilometrový úsek Šternov - Psáře zatím není pravomocné. Stavět by se mělo začít v létě. Dnes to uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna se v současnosti vyznačuje zejména v moravské části výraznými nerovnostmi.

„Děláme vše pro to, aby byla dálnice průjezdná i v průběhu modernizace. Podle našich odhadů by se měla cesta v době modernizace prodloužit o cca čtvrt až půl hodiny,“ uvedl René Poruba, pověřený ředitel Ředitelství silnic a dálnic. Již v březnu ředitelství získalo povolení na modernizaci devítikilometrového úseku Lhotka - Velká Bíteš. Zároveň pokračují i přípravy na úpravy úseků Loket - Hořice, Větrný Jeníkov - Jihlava a Velká Bíteš - Devět křížů o celkové délce 23 kilometrů.

Při modernizaci bude vyměněna a rozšířena vozovka, renovace čeká dálniční mosty i kanalizační systém. „Bude se opravovat nejen povrchová úprava, ale i podloží silnice jako takové, budou se modernizovat mosty na budoucí šířku D34, to znamená na budoucí zvažovaný šestipruh, dále kanalizace a jiné,“ dodal Poruba. Na všech pět úseků, které dohromady měří téměř 40 kilometrů, již ŘSD vypsalo výběrové řízení v hodnotě kolem čtyř miliard korun. Dodavatelé budou muset garantovat cenu stavby a zároveň budou za provedenou práci ručit deset let.  

Rozhovor s René Porubou (zdroj: ČT24)

D1 má být zmodernizovaná do roku 2018

Modernizace nejstarší tuzemské dálnice mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru má být dokončena do roku 2018 a vyjde na 23,6 miliardy korun. Oprava, která patří mezi priority ministerstva, by měla být spolufinancována z peněz EU. „Rádi bychom začali v červnu tohoto roku takzvanou nultou etapu, což znamená upravit středový pruh a rozšíření o 75 centimetrů do stran, tak abychom dostali dva plus dva pruhy do budoucna.“ 

První úsek dálnice D1 mezi Prahou a Mirošovicemi stavbaři dokončili před 41 lety. Byla to tehdy vůbec první dálnice na českém území. Celá D1 mezi Prahou a Brnem začala sloužit v listopadu 1980. V letošním roce chce ŘSD otevřít kolem 24 kilometrů nových dálnic, což je více než dvojnásobek toho, co loni. Dálniční síť a síť rychlostních silnic tak bude mít přes 1 200 kilometrů. Cílový stav je více než 2 000 kolometrů.