Konec spekulací – nová škodovka vjede do Evropy pod názvem Rapid

Peking/Mladá Boleslav – Nová kompaktní limuzína značky Škoda se jmenuje Rapid. Česká automobilka to dnes oficiálně oznámila v rámci veletrhu AUTO CHINA 2012, který probíhá v Pekingu, a ukončila tak spekulace, které se kolem názvu nového vozu točily. Ještě v letošním roce oslaví nový model v Evropě svou premiéru. Od roku 2013 se bude Rapid ve variantě pro čínský trh vyrábět a prodávat také v Číně. Konkrétní předzvěstí čínského modelu je MissionL China – studie blízká sériovému stavu. Právě tu mladoboleslavská Škodovka představila na veletrhu v Pekingu.

„Docela dlouho se spekulovalo, že vůz bude v Evropě prodáván pod jiným označením,“ podotkl v rozhovoru pro ČT24 šéfredaktor Auto 7 Jan Blažek. Rapid by měl být vyráběn ve více karosářských variantách. Kompaktní limuzína velikosti mezi Fabií a Octavií má mít nižší cenu než hlavní model Škody - Octavia. Škodovka si od Rapidu slibuje, že se stane atraktivním rodinným automobilem.

Vahland: Rapid je pro Škodovku novým větrem do zad

„Škoda v rámci své růstové strategie odstartovala největší modelovou ofenzivu v historii firmy a v příštích letech bude v průměru každých šest měsíců uvádět na trh nový model,“ uvedl předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland. „Rapid je naším dalším novým modelem. Škoda Rapid má pro naši růstovou strategii mimořádný význam a na světových trzích bude pro naše prodeje znamenat další vítr do zad,“ dodal.

Winfried Vahland
Zdroj: Radek Petrášek/ČTK

Konkrétní představu o designu a koncepci tohoto vozu poskytuje designová studie MissionL. Při navrhování interiéru vozu automobilka provedla rozsáhlý průzkum mezi svými čínskými zákazníky, aby jim mohla nabídnout takový automobil, jaký skutečně chtějí. „MissionL China je typická Škoda, která dokonalým způsobem reprezentuje hodnoty naší značky: svěží design, funkčnost, prostornost, chytré detaily a pro značku Škoda příznačný výhodný poměr ceny a hodnoty. Tento automobil přichází s jasným poselstvím: je precizní a emocionální. Nabízí dostatek místa pro řidiče, cestující i jejich zavazadla,“ upozornil Vahland.

Automobilky odstartovaly boj o čínský trh

Čínský trh je pro Škodovku, ale i další evropské a americké automobilky velmi významný. Vykazuje totiž silný růstový potenciál. „Škodovce dělá čínský trh zhruba čtvrtinu prodejů a toto číslo bude dále růst, stejně tak jako roste čínský trh. I v dnešní době, když je většina trhů ráda, že stagnuje, tak čínský trh měl loni nárůst o zhruba 10 procent. Letošní prognózy jsou opět mezi 8 a 9 procenty,“ připomněl Blažek.

O významu Číny pro světové automobilky svědčí i velký zájem o pekingský autosalon. Na programu autosalonu je přes 100 světových premiér. Například Ferrari vyslalo do Pekingu limitovanou edici zlatem vyzdobeného modelu 458 Italia.

Rozhovor s Janem Blažkem (zdroj: ČT24)
Vydáno pod