Dva podobné nápoje, dvě odlišné firmy. Zatímco Coca-Cola vydělává stále víc, Pepsi se potýká s nárůstem nákladů. Kromě rostoucích cen surovin vydává víc také na reklamu, aby přilákala nové zákazníky.
„Pepsi by se neměla snažit předehnat Coca-Colu, aby byla světovou jedničkou. Pokud chce zlepšit své postavení na trhu, měla by více rozšiřovat nabídku nových produktů a investovat do inovací,“ říká analytik pro nápoje Jonathan Feeney.
Pepsi je na třetím místě z pěti nejoblíbenějších amerických limonád. Prvenství si dlouhodobě drží Coca-Cola a hned za ní je dietní verze stejného nápoje. Pepsi se ale s pozicí trojky nechce smířit, a tak vyrazila do boje s novinkou Pepsi-Next.
„Myslím, že tímto nízkokalorickým nápojem může firma zacílit na zákazníky Coca-Coly, protože jakákoliv inovace v nealkoholických nápojích je pozitivní a Pepsi to může pomoci,“ doplňuje Feeney.
Rivalita Coca-Coly a Pepsi v Americe začala už roku 1890. Obě firmy bojují i o české zákazníky. Mezi vedoucí Coca-Colu a třetí Pepsi se ale prodrala domácí Kofola.
