Maraton nahrává do kapes pražským hotelům a restauracím

Praha - Do začátku Pražského mezinárodního maratonu už zbývá jen pár hodin. Zatímco závodníci se teprve připravují, organizátoři, hotely a restaurace na něm vydělávají už teď. Maraton jim totiž každoročně přinese přes 300 milionů korun. Na trať dlouhou 42 kilometrů a 195 metrů se vydají závodníci už v neděli. Start je v 9:00 na Staroměstském náměstí.

Zatímco první ročník běželo 900 závodníků, letos se na Pražský maraton chystá devět tisíc běžců ze 101 zemí světa. „Běžecké akce v Praze znamenají ekonomický přínos 308 milionů korun ročně,“ říká marketingový ředitel Prague International Marathon Miroslav Jiřík. 

Velkou část z těchto peněz utratí závodníci a fanoušci maratonu za hotely a restaurace.  Hoteliéři to dobře vědí a jsou na to připraveni. „Máme převahu německy hovořících turistů a rusky hovořících turistů. Pár pokojů je tady z anglosaské větve, u kterých se domníváme, že se maratonu mohou zúčastnit,“ uvádí manažer Hotelu Adria Praha Roman Talman. Nejvíc přitom v Praze utrácejí Rusové, denně přes dva tisíce korun. Hned za nimi jsou Řekové, Finové a Dánové. 

Hotel Buddha bar
Zdroj: ČT24/Buddha Bar Hotel Praha

Miroslav Jiřík, marketingový ředitel, Prague International Marathon

„Závodník, který přijede běžet maraton do Prahy, tak většinou je doprovázen rodinou, přáteli a utrácí víc peněz, skoro dvakrát víc než běžný turista, který se přijel podívat na památky.“

Další peníze pak přinesou diváci přímo k trati maratonu. Ten každý rok sledují desítky tisíc lidí. Pro vítěze je připravena odměna 375 tisíc korun, ale na maratonu vydělají všichni závodníci. „To, že někdo dokáže uběhnout maraton, znamená, že se na něj musel dobře připravovat. A ta příprava je dlouhodobé pravidelné sportování,“ vysvětluje přednosta pražského IKEMu Jan Pirk.

Reportáž Jakuba Linky a Veroniky Markové (zdroj: ČT24)