V Brně se inovacím daří

Brno - Brněnská startupová scéna představuje své vycházející hvězdy. Jihomoravské inovační centrum v rámci svého akcelerátoru StarCube vyhlásilo tři nejlepší projekty letošního ročníku. Vítězové mají šanci získat investice jak od soukromých investorů, tak od připravovaného státního fondu.

Jednoduché učení slovíček, podnikání hrou, rychlá rezervace on-line nebo řešení problému se spodním prádlem. Jihomoravské startupy vyráží do světa a mají velké ambice. A brněnské naděje si chválí i investoři. „V Brně cítíte daleko větší motivaci, ten elán a drajv a schopnost naslouchat,“ pochvaluje si investor Jan Všianský. 

Vítězem letošního ročníku je Reservio. Umožňuje jednoduché rezervování čehokoliv, od prohlídky u lékaře po stůl v restauraci. Reservio zaujalo už i první investory. „Máme globální ambice. Ze začátku budeme fungovat jenom v Česku a na Slovensku, ale chystáme se do Francie a Německa,“ řekl zakladatel Reservia Boris Bošiak. 

Reportáž Jana Beránka (zdroj: ČT24)

Zkušenosti z herního byznysu chce prozměnu zúročit firma Gameful, která se snaží využít principů herního světa k popularizaci služeb svých klientů. „Když se tyto psychologické modely použijí na nějaký produkt, má to úspěch, protože to má příběh, spád a lidi to používají,“ uvedl Štěpán Hruda, zakladatel společnosti Gameful. 

A s hraním koketuje i vzdělávací projekt Joymind. Ten už dnes pomáhá učit slovíčka na jihomoravských školách a navíc jede reprezentovat Česko na světové kolo vývojářské soutěže Imagine Cup. „Chceme se zaměřit i na další trhy, kam bychom měli expandovat,“ popisuje Jan Mayer, zakladatel projektu.

Český startup projekt
Zdroj: ČT24

V jihomoravském akcelerátoru ale nejsou jen propracované IT systémy. Jednoduchý nápad, jak mužům prodávat spodní prádlo tak, aby je to bavilo, přišel ve sprchách po florbalovém tréninku. „Cílovou skupinou jsou muži od 25 do 55 let, což je 2,5 milionu potenciálních zákazníků,“ uvedl Tomáš Brychta z projektu Chlapskazasilka.cz. 

Druhý tým letošní soutěže začínajících firem má po čtrnácti dnech fungování už padesát klientů. A teprve začíná chystat reklamní kampaň.