Většina Čechů je se svou bankou spokojená, nedostatky ale jsou

Praha - Bankovní domy poskytují většině Čechů dostatečně kvalitní služby, většina lidí v Česku proto neuvažuje o přesunu svých účtů ke konkurenci. Přesto se najdou tací, podle průzkumu zhruba každý třináctý, kteří plánují přejít během příštích šesti měsíců ke konkurenci. V delším horizontu tuhle možnost nevylučuje skoro polovina klientů. Česká veřejnost upřednostňuje především dostupnost banky, kvalitu a cenu. Zprávu poskytla společnost Capgemini.

Vyplnit jméno a datum narození, podepsat smlouvu. Kdo tohle dělal naposledy před pěti lety, patří mezi nejspokojenější klienty bank. Počet těch, kteří se po téhle době rozhodnou pro změnu, je zanedbatelný.

Co je pro klienty důležité

  • Cena poskytovaných služeb.
  • Kvalita nabízených produktů.
  • Dostupnost banky - kolik má poboček, bankomatů.
  • Internetové bankovnictví.

A tak i když v průzkumech většinou vychází, že klientům nic neschází, v neformálních rozhovorech si na banky Češi stěžují docela často. Problémem je nevlídné jednání s klienty, fronty na přepážkách a neochota zaměstnanců bank řešit akutní problémy.

Spolu s rozvíjejícími se technologiemi hledají klienti další způsoby, jak při vyřizování finančních záležitostí strávit co možná nejméně času. Například přístup ke svému účtu přes mobilní aplikace, z chytrých telefonů a podobně.