Klienti CK Asteri Tour už mají nárok na vrácení peněz

Liberec – Cestovní kancelář Asteri Tour, specializující se na zájezdy do Řecka, je v úpadku. Rozhodl tak dnes liberecký soud. Klienti kanceláře tak mohou konečně žádat Evropskou pojišťovnu, u níž je firma pro případ úpadku pojištěna, o vrácení peněz za neuskutečněné zájezdy do Řecka. Firma od nich na zálohách vybrala přes půl milionu korun. Věřitelé CK mají na přihlášení svých pohledávek třicet dní. Klienti jiné zkrachovalé cestovní kanceláře, Redgreentours, už byli všichni repatriováni.

Asteri Tour je novou cestovní kanceláří, která byla v obchodním rejstříku zaregistrována loni v červnu. Od podzimu začala nabízet zájezdy do Řecka, na které se specializuje. Podle Nikolaose Pappase, který 11. května podal insolvenční návrh, měla ale firma problémy s obsazením zájezdů a úhradou závazků vůči letecké společnosti i ubytovatelům v Řecku. CK za březen a duben údajně nevyplatila mzdu jemu ani jeho kolegyni, navíc mu dluží i splátky půjčky, kterou loni firmě poskytl na rozjezd podnikání v cestovním ruchu. Celkové dluhy firmy přesáhly 1,9 milionu korun.   

Majitelka Asteri Tour finanční problémy přiznává. Už v dubnu uzavřela libereckou kancelář a na internetových stránkách vyvěsila sdělení, že prodaných zájezdů bylo tak málo, že nebyly obsazeny do té míry, aby se mohly uskutečnit. Sama ale insolvenční návrh nepodala, jen klienty odkázala na Evropskou pojišťovnu. Zákazníci cestovky teď mají konečně možnost se svých peněz domoci, před vyhlášením úpadku to nebylo možné. 

Union dokončila návrat klientů zkrachovalé CK Redgreentours   

Slovenská Union poisťovňa dokončila návrat klientů CK Redgreentours, která 4. června vyhlásila úpadek. Podle mluvčí pojišťovny Judity Smatanové činily celkové náklady za repatriaci klientů z Turecka a severního Kypru včetně nákladů na ubytování a stravu a transferu na letiště asi 740 tisíc korun.   

Union poisťovňa nadále shromažďuje hlášení o pojistné události od klientů CK Redgreentours, kteří si zájezd koupili, ale kvůli vyhlášení úpadku již nevycestovali. K dnešnímu dni nárok na odškodné uplatnilo asi 550 klientů, což je zhruba polovina.  

Klienti Redgreentours mohou vznést nárok na pojistné plnění nejpozději do dvou měsíců ode dne, ve kterém měl být zájezd podle cestovní smlouvy ukončený. O pojistné mohou žádat vyplněním formuláře Hlášení pojistné události, který najdou na webových stránkách www.union.sk či www.unionpojistovna.cz, případně mohou kontaktovat zákaznickou linku na telefonním čísle +4212 2081 1811. 

Vydáno pod