Majitelka Majestic Travel pod palbou žalob

Praha - Na majitelku cestovní kanceláře Majestic Travel Zuzanu Pálovou se začínají snášet žaloby. Dnes ji zažalovala Generali Pojišťovna. Oznámení zvažuje i MMR. Hlavním důvodem stížností je neplatnost pojištění kanceláře proti úpadku. O zhruba čtyřicet klientů zkrachovalé CK Majestic Travel, které má cestovní kancelář v Chorvatsku, se tak zřejmě nikdo nepostará.

Klienti cestovní kanceláře jsou rozhořčeni. Problémy, které vyplynuly z důvodu neplatného pojištění proti úpadku, vyvolávají vztek. Na majitelku kanceláře se proto sypou žaloby. Cestovní kancelář si u pojišťovny povinné pojištění proti úpadku předjednala, ale nezaplatila.

MMR uvažuje o podání trestního oznámení

„Naši právníci studují, jestli je možné trestní oznámení podat, nebo není,“ uvedla mluvčí MMR Jana Jabůrková. Záměr ministerstva neoblomila ani snaha majitelky cestovní kanceláře, která údajně čtyřicítce klientů v Chorvatsku zajistila ubytování a všechny zaplacené služby včetně odvozu do ČR. MMR už dříve uvedlo, že Majestic Travel v květnu předložila dohodu s pojišťovnou na uzavření pojistky proti úpadku, na základě čehož získala koncesi k provozování cestovní kanceláře. Pojistné ale nezaplatila.

Cestovní kancelář
Zdroj: ČT24/Přidal Zdeněk

„Zákon takovou povinnost pojišťovnám neukládá. Dozor nad podnikáním je role, která přísluší státu,“ hájí pojišťovnu Generali její generální ředitel Štefan Tillinger. Podle něj je zákon o povinném pojištění nedokonalý, protože pojišťovnám ukládá povinnost ministerstvo informovat pouze tehdy, když zanikne již sjednané pojištění, v případě vzniku pojistné události a výši pojistného plnění nebo pokud pojišťovna získá informace o zhoršujícím se finančním hospodaření cestovní kanceláře.

Kdo nedbá na pojištění proti úpadku, může zůstat trčet v cizině

Pokud si někdo koupí zájezd u nepojištěné cestovní kanceláře, bude se muset o sebe v případě jejího krachu postarat sám, konstatuje mluvčí Asociace cestovních kanceláří ČR (ACK ČR) Jan Papež. Klienti podle něj však mohou například žádat pomoc od konzulátu v Chorvatsku. Nelze ale postupovat jako v případě pojištěných kanceláří, kdy se o ubytování, návrat do vlasti a následné vypořádání škod stará pojišťovna a asistenční služba.