Malé banky sází na nižší poplatky a vyšší úroky

Praha - Malé banky na českém trhu už získaly statisíce klientů. Většinou přebírají zákazníky tuzemských bankovních domů. Největším lákadlem zůstává lepší úročení vkladů i vedení účtu zdarma. Nové menší banky teď chtějí začít nabízet i úvěry a soustředit se chtějí i na mobilní aplikace.

Víc než půl milionů účtů a na nich miliardy korun. Malé, převážně internetové banky se snaží využít toho, že zdaleka ne všichni Češi jsou se svojí bankou spokojení.

Důvodem nespokojenosti především poplatky

Poplatky jsou podle průzkumů nejčastějším důvodem, proč se klienti začnou poohlížet po službách jiné banky. Pro ty internetové se rozhodují spíš mladí lidé.

„Určitě je naší klíčovou skupinou mladá populace, pokud k nám přicházejí zákazníci penzisté, je to zpravidla na doporučení jejich dětí nebo dokonce vnoučat,“ říká Roman Truhlář, generální ředitel mBank.

Největší internetová banka u nás mBank se už přehoupla přes hranici čtyř set tisíc klientů. A tři malé banky, které na českém trhu začaly fungovat teprve minulý rok, mají dohromady přes sto tisíc smluv.

Reportáž Vandy Kašové (zdroj: ČT24)

„Předpokládáme, že do několika let se postoj tradičně konzervativnějších českých klientů změní a začnou dávat přednost novým bankám a novým postupům,“ tvrdí mluvčí Zuno bank Lukáš Tomis.

Malé internetové banky sází hlavně na nízké poplatky a vyšší úroky na spořicích účtech. Jejich nevýhodou je, že nenabízejí všechny služby. „Malé banky nedokáží nabídnout plný, kompletní servis, jaký v současné době velké banky nabízejí a poskytují zejména podnikatelům a velkým firmám,“ říká Petr Zámečník, šéfredaktor Investujeme.cz.