Byt vylepšený svíčkami a obrazy se prodává lépe

Praha - Český trh s nemovitostmi lapá po dechu. Nůžky mezi nabídkou a poptávkou se rozevírají. Developeři po období útlumu zase začali stavět, jen v Praze se letos objevilo 23 nových projektů. Kupců ale v posledních dvou měsících ubylo. Může za to začátek léta. Prodej bytů slibuje posílit takzvaný Home Staging.

Téměř sedm tisíc nových bytů v Praze hledá majitele. Třetina z nich patří mezi dlouhodobě neprodejné kousky. Cenu už prodejci srazili. Níž jít nechtějí. A zatím ani nemusí, developeři i soukromníci totiž začínají objevovat novou službu, která zatraktivní nemovitost před prodejem – takzvaný Home Staging. 

„Bytový design přináší klientovi domov do jeho interiéru, zatímco Home Staging domov odnáší, neutralizuje celkový dojem z nemovitosti,“ přibližuje Jana Rybínová ze společnosti Residence Visage. Čím víc připomíná byt hotelový pokoj, tím líp. Osobní fotografie nahrazují svíčky, barevné zdi dostanou méně výrazný vzhled. Dojem udělají i obrazy, jídelní servis nebo luxusní mýdla v koupelně. 

Filip Sajtl, Nové byty Dobříš:

„My jsme náš vzorový byt a několik dalších bytů vylepšili v květnu a od té doby se nám prodeje téměř zdvojnásobily.“


„Osvědčené triky jsou věnovat pozornost světlům, úpravě rozložení nábytku. A pak musí být nemovitost perfektně uklizená,“ připomíná Rybínová. Za úpravy může majitel zaplatit od jednotek po stovky tisíc. Podle zahraničních průzkumů se byt po zásahu profesionála prodá výrazně rychleji a kupující dokonce často přistoupí i na vyšší cenu. 

Ve Spojených státech funguje tato předprodejní úprava bytů už od 70. let. Český Home Staging sotva dorostl do batolete. Navíc jej zatím nabízí jen několik firem.

Video Reportáž Veroniky Kvakové
video

Reportáž Veroniky Kvakové