Čerstvé, nebo rozpékané? Preference Čechů se kvůli nové vyhlášce nezměnily

Praha – Už více než měsíc se mohou Češi v obchodech díky nové vyhlášce rozhodnout, jestli zvolí čerstvé, nebo rozpékané pečivo. Zatím ale tuto možnost moc nevyužívají. Podle prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu (SOCR) Zdeňka Juračky se prodej čerstvého pečiva za dosavadní dobu platnosti nových pravidel nezvýšil. Poměr prodeje obou druhů pečiva tak zůstal zachován, jak ukázal průzkum SOCR mezi jednotlivými obchodníky.

„Já jsem předpokládal, že to masírování v médiích zákazníky přitáhne k čerstvému pečivu, nestalo se tak. Prodává se obojího zhruba stejně,“ uvedl Juračka. Český zákazník se podle viceprezidenta SOCR Martina Ditmara mnohem víc zajímá o cenu než o složení a původ výrobku, a to platí i pro pečivo.

V supermarketech Billa se prodej pečiva v souvislosti s novou vyhláškou nijak zásadně nezměnil. „Podíl dopékaného a rozmraženého pečiva se pohybuje okolo 35 procent,“ uvedla mediální zástupkyně společnosti Gabriela Bechynská. Také v obchodech Globus a Lidl preference zákazníků mezi čerstvým a rozpékaným pečivem v srpnu zůstaly stejné. Podíly rozpékaného pečiva obchodníci ale neuvedli.

V západní Evropě je až polovina pečiva v obchodech dopékaná

Pekařské výrobky, které jsou v obchodech dopékány ze zmrazených polotovarů nebo prodávány po předchozím rozpečení hotového výrobku, musí být od 1. srpna v obchodech označeny. Tuto povinnost dala obchodníkům nová vyhláška ministerstva zemědělství.

V současnosti tvoří rozpékané pečivo asi třetinu celkové nabídky obchodů. V západní Evropě přitom prodeje rozpékaného pečiva představují až polovinu trhu s pekařskými výrobky.