Škoda Auto postaví testovací centrum motorů za 850 milionů

Mladá Boleslav – Automobilka Škoda Auto zahájila v Mladé Boleslavi výstavbu centra pro testování motorů. Do stavby na pozemku bývalého lihovaru v Česaně investuje firma 34 milionů eur (asi 850 milionů korun). Provoz by měl začít koncem října příštího roku, sdělil při slavnostním poklepání základního kamene vedoucí vývoje agregátů a podvozků Martin Hrdlička. V nové budově najde práci 40 specialistů, které firma již z větší části vybrala a nyní je zaškoluje.

Nové centrum je další etapou rozšiřování současného areálu Škoda Auto v mladoboleslavské Česaně. Jádrem bude 15 zkušebních stanic pro motory s výkonem 250 až 400 kilowattů, které umožní i zkoušky agregátů využívaných v motorsportu. Dalších 6 stanic bude dělat funkční a vytrvalostní testy komponent a posuzovat akustiku motorů. Počítá se také s využitím šesti různých druhů paliv, včetně LPG, CNG či etanolu.

Škoda stavbou centra posílí svou technologickou kompetenci pro celý koncern Volkswagen, uvedl předseda představenstva Winfried Vahland. „S novými stanicemi pro testování motorů a komponent dále rozšiřujeme naše know-how na tomto úseku vývoje.“

"Získali jsme důvěru koncernu a zůstáváme pro ně nadále rovnocenným partnerem. Jsme třetí značkou v koncernu, která má kompetenci vyvíjet celý agregát – po Volkswagenu a Audi. My si toho velmi vážíme – ze strany Volkswagenu je to velká důvěra, z naší strany velký závazek," řekl ve vysílání ČT24 vedoucí vývoje agregátů a podvozků Martin Hrdlička.

Nové centrum přispěje k připravovanému vývoji a výrobě motoru 1,6 MPI, který má Škoda dodávat celému koncernu Volkswagen. Budou se montovat i do Rapidu a nové Octavie.

Budova bude ekologicky šetrná

Zástupci automobilky poukazují i na ekologickou stránku budovy. Dynamometry ve zkušebních stanicích umožní například vracení elektrické energie zpět do sítě, rekuperace tepla z chlazení motorů zase napomůže vytápění stavby.

Automobilka má v Česaně třetí největší vývojové středisko koncernu Volkswagen. Technologické centrum Škoda bylo do provozu uvedeno v roce 2008 - tým zdejších vývojářů v současné době čítá na 1 800 lidí. V nově vznikajícím komplexu najde své zázemí i centrála Škody Motorsport a designéři značky.

Jan Linhart, partner a specialista na automobilový průmysl, KPMG

„Investice tohoto významu se umísťují pouze do zemí, které jsou schopny nabídnout vysokou úroveň. Pro celou Českou republiku se jedná o obrovský úspěch.“

Od roku 1991 investoval koncern VW v České republice už 250 miliard korun. A vyplatilo se - každý rok lámou čísla Škody rekordy. Jen loni si akcionáři rozdělili dividendy za víc než 7 miliard korun.

Vydáno pod