Luxusní značky sází na čínské zákazníky

Peking - Slavné módní značky se stále častěji orientují na východ. V době, kdy prodeje v Evropě slábnou, vidí šanci především u bohatých Číňanů.

Přestože právě probíhá pařížský týden módy, hlavní roli hraje tentokrát Čína. Módní trh v zemi totiž rok od roku roste. V příštím desetiletí by se měl až ztrojnásobit a dosáhnout obratu až 200 miliard dolarů. Světoznámé oděvní značky tu proto vidí svou příležitost. 

Rostoucí bohatá třída udělala z Číny zlatý důl. Podle nejnovější zprávy výzkumného institutu Hurun je už v zemi přes milion milionářů. Ale prodejci přesto varují, úspěch firmě ještě nezaručuje rychlý zisk. Provozní náklady totiž v Číně prudce rostou. A módní odborníci upozorňují i na to, že se mění chutě tamního trhu - jen evropský původ zboží už lidem nestačí.  

Video Luxusní móda
video

Luxusní móda

Jojo Jao, módní redaktorka časopisu Vogue

"Myslím, že na samém začátku lidé častěji prohlašovali 'Mám na sobě Diora, mám na sobě to a to oblečení.' Teď je to ale složitější." 


Světové značky se ale neomezují jen na Čínu. Své uplatnění hledají i na sousedních trzích. „Máme také butiky v Japonsku a velmi dobrou spolupráci jsme navázali i v Hongkongu. Tam nám pomáhá s rozvojem společnost Joyce,“ říká prezident firmy Clarins a Thierry Mugler Joel Palix. 

Místní ženy mění podle módních expertů své zvyky. Teď častěji hledají netradiční značky, ale s mnoha styly.

  • Luxusní móda v Číně
    Luxusní móda v Číně autor: Feng Li, zdroj: ISIFA/EPA
  • Luxusní móda v Číně
    Luxusní móda v Číně autor: Feng Li, zdroj: ISIFA/EPA