Reklama na nezaměstnanost i pro nezaměstnané

Praha - Ekonomická krize a nezaměstnanost mění reklamu. Přibývá firem, které právě problémy lidí bez práce postavily do středu své marketingové komunikace. Navíc se objevují i originální reklamní metody, které špatná hospodářská situace inspirovala.

Dva absolventi se spoustou dluhů - to byl výchozí bod originální marketingové kampaně. Ross Harper a Ed Moyse potřebovali po škole splácet půjčky, které si během studia nasmlouvali. Práci ale hledali marně - tak se rozhodli nabídnout reklamě své tělo - přesněji své obličeje. „Nejdřív to byl takový projekt, který nás měl dostat z nejhoršího, řekli jsme si, že se třeba někdo chytne a pomůže nám, teď v tom asi budeme pokračovat,“ uvedl Moyse.

Projekt Buymyface, neboli Kup si moji tvář, se totiž rychle ujal. Když studenti začali publikovat své fotky s reklamami na webu, návštěvnost stránek se rychle vyšplhala na 20 tisíc a přibývalo firem, které si chtěly jejich tváře pronajmout. Oběma absolventům se tak na obličeji vystřídalo přes 150 společností a jejich konta se přehoupla do černých čísel. Harper a Moyse si nyní myslí, že by jejich projekt mohl inspirovat i další mladé lidi, kteří zoufale hledají práci.

Na nezaměstnanost jako marketingové téma sázejí i další - například módní značka Benneton teď rozjela kampaň Nezaměstnaný roku, ve které bude odměňovat úspěšné sociální projekty mladých lidí bez práce.

Reportáž Miloše Minaříka (zdroj: ČT24)