V Česku nastane Den dopravy zdarma, zapojí se stovky e-shopů

Praha – V Česku možná začíná nová tradice, která potěší spotřebitele. Řada českých e-shopů totiž 27. listopadu promine zákazníkům poplatky za dopravu. Inspirací pro Den dopravy zdarma je Free Shipping Day, který vznikl ve Spojených státech a letos se uskuteční už popáté. Obchodníci chtějí touto akcí podpořit před Vánocemi prodeje. Podle údajů serveru Heureka.cz ušetří zákazníci na dopravě celkem 1,5 milionu korun.

Akce se zúčastní přes 480 internetových obchodů, mimo jiné Kasa.cz, Parfums.cz, Hodinky.cz nebo T. S. Bohemia. Ke Dni dopravy zdarma se mohou zapojit e-shopy s certifikátem Heureky Ověřeno zákazníky.

Češi v předvánočním období v e-shopech denně utratí okolo 300 milionů korun. Obchodníci doufají, že právě tato akce tržby ještě zvýší.

„Den dopravy zdarma je příležitost, jak přesvědčit k okamžitému nákupu ještě nerozhodnuté uživatele, kteří stále přemýšlí nad vánočními dárky, a zároveň i skvělá možnost, jak k nákupu přesvědčit ty zákazníky, kteří by jinak nakupovali v kamenných obchodech, a ukázat jim tak výhody on-line nakupování,“ uvedl Kamil Demuth z internetového srovnávače cen Heureka.cz.

Internetový obchod Kasa.cz
Zdroj: ČT24/Kasa.cz

Informace ke Dni dopravy zdarma:

Akce probíhá od 27.listopadu (12:00) do 28.listopadu (12:00).

U každého nákupu v hodnotě minimálně 300 korun doprava zdarma.

Akce se účastní pouze obchody s certifikátem Ověřeno zákazníky.

Demuth odhaduje, že při premiérovém ročníku se počet objednávek zvýší o desítky procent. V průměru lidé ušetří na jedné objednávce dopravou zdarma přes 100 korun. V e-shopech zapojených do této akce se v tomto období denně uskuteční 16 500 objednávek, při kterých zákazníci na dopravném utratí 1,5 milionu korun denně.

Lidé nejčastěji dárky nakupují u velkých ověřených prodejců, s nimiž mají zkušenost z předchozích let. V poslední době se ale nebojí ani menších specializovaných obchodů a hitem posledních let jsou i slevové portály.

Free Shipping Day

Autorem myšlenky, která vedla v USA k zavedení tradice Dnu dopravy zdarma, je Luke Knowles, který spolu s manželkou stál za vytvořením stránek FreeShipping.org v roce 2007. Přihlížel přitom k trendu, že lidé čím dál častěji volí raději nakupování na internetu, aby se vyhnuli tlačenicím v obchodech, a to zvlášť před Vánocemi.

V roce 2011 už znamenal Den dopravy zdarma více než 1 miliardu dolarů v on-line prodeji a stal se pátkem, kdy maloobchodníci on-line vydělali nejvíc v historii. Každý rok se počet registrovaných obchodů téměř zdvojnásobil. Loni už se registrovalo přes 2 600 obchodů. Tradice se rozšířila i do sousední Kanady.

Vydáno pod