Praha - Hudební trh se během let změnil. Zájem se přesunul k moderním digitálním nosičům a o vinylové desky přestal být zájem. I přesto v loděnické firmě GZ Digital Media přežily.
Vinylové desky byly ohroženým druhem, v Loděnici je ale zachránili
Jejich konkurence totiž během let zmizela. Naproti tomu zájem o staré desky postupně rostl a roste dodnes. Díky tomu se česká firma stala světovou jedničkou.
Firma dodává desky i pro Madonnu
Hlavními zákazníky loděnického podniku jsou američtí hudební fajnšmekři. Vinyly se ale odtud vyvážejí do celého světa. Jen do Kalifornie každý týden putuje kontejner s 12 tunami vylisovaných desek. Své LP desky tu nechává lisovat třeba Madonna, U2, nebo Rolling Stones.
Firma se pak během šéfování Zdeňka Pelce dostala na špici ve svém oboru, modernizovala se a rozvíjela. „Začátky byly těžké, byl to takový malý venkovský podnik. Já jsem spal i v kanceláři, protože jsem neměl auto na dojíždění,“ říká Pelc.
Právě Zdeněk Pelc nyní patří k šestici finalistů soutěže Podnikatel roku, která celkem zaměstnává 8,5 tisíce lidí a obrat jejích firem je 26 miliard korun.