Sazka nasadila nový kabát, chce se oprostit od Hušákovy minulosti

Praha - Největší loterijní firma v zemi už nechce být spojovaná s původním vedením v čele s Alešem Hušákem, a proto mění svou identitu. Bývalého šéfa Sazky považují za viníka pádu firmy i sportovní svazy, kterým dříve loterijní gigant patřil. Příští měsíc chtějí na Hušáka podat žalobu.

Sazka mění nejen logo, ale i počet zaměstnanců. Těch má místo šesti set firma dnes jen polovinu a náklady na provoz, které bývalý šéf držel na miliardě a půl, jsou v řádech stovek milionů. Sazka se chce zbavit i budovy, ve které sídlí od devadesátých let. Zájem o ni projevil Nejvyšší kontrolní úřad, kvůli vysokým nákladům to ale dnes vláda nepovolila.

Rober Chvátal, ředitel Sazky:

„Svět kolem nás se mění a mění se i svět her. Sazka je v zábavním průmyslu a tomu musí odpovídat i vizuální identita, která odpovídá 21. století. A proto jsme se rozhodli pro evoluci spíše než revoluci značky Sazka."

I když na trhu přibyla konkurence a své loterie spustily Fortuna i Tipsport, Sazka si udržela dominantní postavení. Její původní majitelé, sportovci, už ale z nové Sazky prospěch nemají. Jako viníka celé situace už loni označili právě Aleše Hušáka. Bývalý šéf Sazky se ale žaloby nebojí, vždy prý dodržoval zákony. Z veřejného života se stáhl a o dění v loterijní firmě píše knihu.

Vyšlo najevo, že čistá roční mzda a Hušákovy odměny za období 2007 až 2011 činily téměř 275 milionů korun. Jeho průměrný měsíční příjem v letech 2007 až 2010 dosáhl 5,638 milionu. Bývalé vedení Sazky zároveň v době splátek za halu v Praze-Libni přemrštěně utrácelo. Výdaje za ošacení, auta, nemovitosti či nákup vinařství a uměleckých děl přišly skoro na miliardu.