Čínská státní televize CCTV poprvé Apple kritizovala 15. března na show zaměřené na práva a ochranu spotřebitelů. List People's Daily poté Apple označil za „západní firmu, která chce vykořisťovat čínské občany“. Společnost přitom v první chvíli veškerou kritiku odmítala.
V prohlášení na čínských stránkách společnosti Apple ale nyní zaznělo, že určitá „nedorozumění“ mohla opravdu vést k vidění postoje společnosti jako arogantního vůči čínským zákazníkům. Výkonný ředitel Applu Tim Cook se omluvil s tím, že „servisní politika“ u iPhonu 4 a 4S se zlepší.
„Uvědomujeme si, že vzhledem k nedostatečné vnější komunikaci někteří považují postoj Applu k odezvě zákazníků za arogantní, nedbalý či lhostejný,“ uvedl podle agentury Reuters Cook v dopise napsaném v čínštině a omluvil se v něm zákazníkům za veškerá nedorozumění a pochybnosti.
Apple chce nyní zlepšit komunikaci s čínskými spotřebiteli a zároveň bedlivěji dohlédne na autorizované prodejce v Číně.
Druhá největší ekonomika světa je pro Apple klíčový trh. Tržby společnosti v oblasti širší Číny, kam se počítá i Tchaj-wan a Hongkong, v prvních třech měsících letošního roku podle
agentury AP činily 6,8 miliardy dolarů (136,3 miliard korun), což je o 67 procent víc než ve stejném období před rokem.