Když vám cestovka na poslední chvíli změní ubytování…

Praha - Česká obchodní inspekce řeší desítky stížností nespokojených klientů cestovních kanceláří. Jde hlavně o nedodržení kvality a místa ubytování u pobytových zájezdů. Objevují se i případy, že klienti nedostanou ani půl roku dopředu zaplacený hotel. Někdy se problémy týkají cestovních kanceláří, objevují se však i podvody z předváděcích akcí, kdy se nabízí zájezd zdarma - ve skutečnosti se musí doplatit tučný doplatek.

Jiří Šimandl měl zítra odletět na Mallorcu. Dovolenou si vybral a zaplatil už v prosinci. Ve čtvrtek mu z cestovní kanceláře oznámili, že hotel je plně obsazený. „To znamená, že popřeli svůj předchozí voucher, kde byly služby potvrzeny v daném vybraném hotelu,“ upřesňuje klient Čedoku Jiří Šimandl.

Cestovní kancelář sice okamžitě nabídla náhradní ubytování a slevu, jenže s tím, že pro změnu se ruší zaplacený svoz z letiště. Zájezd proto klient zrušil.

„Hotel máme poprvé v nabídce a pravděpodobně ho příští rok mít nebudeme,“ řekl mluvčí Čedoku Tomáš Brejcha

Stížnosti se obvykle řeší na České obchodní inspekci (ČOI). „Takto může docházet k porušení zákona o ochraně spotřebitele, za což dané cestovní kanceláři hrozí sankce,“ doplnil Denis Gaidoš, mluvčí ČOI.

  • Korsika autor: imago stock&people, zdroj: ČTK
  • Benátky zdroj: Isifa/Capital Pictures

Někteří klienti se o změně ubytování dozvídají až přímo na místě. Něco podobného by se ale u zájezdů zaplacených půl roku předem stávat nemělo. „Pokud má někdo koupený hotel s tak velkým předstihem, tak by měl mít přednost a z hotelu by měli být vystěhováni jiní klienti, kteří si koupili ten hotel třeba před týdnem,“ řekl Jan Papež z Asociace cestovních kanceláří.

Podle cestovních kanceláří jsou na vině hoteliéři. Ti záměrně objednávají klienty nad rámec ubytovací kapacity. Spoléhají se na to, že někteří lidé zájezd na poslední chvíli zruší. Na riziko možné změny ubytování by tak měli být klienti upozorněni už ve smlouvě.

Pozor na předváděcí akce a jejich nabídky dovolených!

Jiného rázu jsou pak nekalé praktiky v posledních týdnech velmi skloňovaných předváděcích akcí, kde prodejci tlačí klienty k nákupu obvykle velmi předražených a nekvalitních produktů. Jednou z akcí byla i předváděcí akce firmy Beck Europe z Mělníka, která slibovala zájezd do Itálie zdarma – v tomto případě však nešlo o výměnu pokoje či hotelu, ale o podvod, neboť za zájezd měl být uhrazen tučný doplatek.

ČOI řeší stížnosti klientů cestovek kvůli změně ubytování (zdroj: ČT24)
Vydáno pod