Vítězství klientů? Banky ruší poplatky za vedení spotřebitelského úvěru

Praha - Už jistou dobu se v Česku táhne hodně soudních sporů ohledně poplatku za vedení účtu, spotřebitelského úvěru nebo hypotéky. Mnozí klienti jsou na tuzemské banky naštváni. Bez ohledu na výsledek soudního jednání se ale věci dávají do pohybu samospádem. Některé banky tyto poplatky ruší – a podle studie agentury Datank jich přibývá.

Nejde o marketingový tah?

Na systém neplacení za vedení úvěrů už přistoupily téměř všechny banky. „Registrujeme pouze čtyři banky, které u spotřebitelského úvěrů stále vybírají poplatek za vedení účtu – jde o ČSOB, Českou spořitelnu, Oberbank a LBBW Bank,“ říká Ondřej Pivoňka, hlavní analytik Datank.

Trend mezi bankami je vesměs takový, že se snaží nabízet vedení toho účtu bez poplatku, někdy se to ale může promítnout do navýšení sazby úroku. Proto by si měl klient projít nabídky hned několika bank, důkladně se s nimi seznámit a až poté se rozhodnout. Některé banky nabízí obě varianty.

Analytik Ondřej Pivoňka:

„Do 1,8 milionu je úvěr výhodnější přijmout s nabídkou, že bude bez poplatku na vedení. Na základě jistých modelových příkladů samozřejmě.“

S poplatky jde téměř o ryze českou kauzu. „Například klient v zahraničí, který řádně plní podmínky smlouvy, není vázán žádnými vysokými poplatky. Obráceně je tomu v případě, že podmínky smlouvy neplní,“ doplnil Pivoňka.