Nákupy v USA: Internetové obchody a rekordní Amazon

Washington - Zákazníci v USA před Vánoci zase více nakupovali na internetu. Vyplývá to z odhadů společnosti comScore, podle níž tržby internetových obchodů během dvou měsíců do Štědrého dne stouply o deset procent. Největší internetový prodejce Amazon oznámil, že měl vůbec nejlepší sváteční sezonu. „Celkově bylo letošní období svátků nejlepším v dějinách Amazonu,“ oznámil internetový gigant.

Společnost ComScore (více zde) odhaduje, že z počítačů ve Spojených státech lidé letos od 1. listopadu do neděle 22. prosince provedli nákupy za 42,8 miliard dolarů, tedy asi 857 miliard korun. Oproti loňsku je to nárůst o deset procent. Solidní byl především prodej herních konzolí, oblečení, chytrých telefonů a počítačových tabletů. Na odhady firmy ale tržby nedosáhly.

Nákupy: 29 procent přes chytré telefony

Údaje ComScore nezahrnují prodej přes chytré telefony. IBM Digital Analytics Benchmark, dceřiná firma počítačového gigantu IBM, odhaduje, že prodej prostřednictvím chytrých telefonů se na celkovém prodeji online podílel z 29 procent (více zde).

Tento způsob nakupování podle obřího internetového prodejce Amazon využívá polovina jeho zákazníků (více zde). „Celkově bylo letošní období svátků nejlepším v dějinách Amazonu,“ oznámil internetový gigant. Celková čísla prodeje ale neuvedl.

Na zvýšeném zájmu o prodej online však Amazon zřejmě profitoval víc než konkurence. Podle společnosti ChannelAdvisor mu tržby mezi listopadovým Dnem díkůvzdáním a minulou nedělí oproti loňsku stouply o víc než 25 procent. Rival eBay přitom zaznamenal nárůst o necelých 10 procent (více zde).

Z údajů o předvánočních tržbách vyplývá, že Američané s nákupy čekali do poslední chvíle. Podle dat MasterCard Advisors SpendingPulse tržby v období od začátku listopadu do Štědrého dne stouply o 2,3 procenta (více zde). Celkové výdaje stouply ještě rychleji, a to přesto, že značnou část tohoto období nebyly moc valné.

Nápor zásilek a špatné počasí v USA způsobily, že společnosti UPS a FedEx nedokázaly dodat některé zásilky do Vánoc. Problémy podle agentury AP mohly způsobit také akce některých obchodníků, kteří přišli s nabídkou dopravy zboží zdarma.