Češi na slevových serverech rekordně utrácejí. Je ale sleva slevou?

Praha - Nabídky inzerované na slevových portálech nemusí být nejvýhodnější. Dá se na nich najít i zboží o dva tisíce dražší než v běžném internetovém obchodě. I tak jsou ale slevové servery stále oblíbenější. Jen loni na nich Češi utratili přes tři miliardy korun, což je o 20 procent víc než v roce 2012. Změnila se ale nabídka - kromě tradičních pobytů dominuje móda a spotřební zboží.

Události: Češi utratili na slevových portálech 3,3 miliardy (zdroj: ČT24)

Loni za výhodné nabídky na slevových serverech Češi dali rekordních 3,3 miliardy korun. Ze slevových sítí pocházel každý desátý vánoční dárek. Během roku se ale objevily i podvodné weby. Jeden z nich třeba nabízel pobyt v hotelu, kterému neplatil. Hotel pak zákazníky s vouchery odmítal a zákazníci tak přišli o peníze. I u slevových portálů se proto vyplatí číst recenze kvůli serióznosti. Zatímco ještě před třemi lety fungovalo asi 200 takových stránek, loňský rok jich přežilo už jenom 55.

„V Čechách bylo na obyvatele nejvíc portálů na celém světě. Bylo to dokonce čtyřikrát víc než v Americe,“ poznamenal ředitel serveru Slevomat.cz Peter Irikovský. Ten předpovídá, že počet podobných stránek bude v Česku dál klesat, až jich bude méně než deset. 

A co slevové portály nabízejí? Nabídka se nepatrně za poslední měsíce změnila. Oblíbené pobyty stíhá hlavně móda. Tvoří téměř polovinu všech nabízených slev. Naopak výhodné jídlo či pití, kterého se ještě před dvěma lety prodalo na slevových portálech vůbec nejvíc, v poslední době téměř zmizelo a tvoří už jen dvě procenta nabídek. 

Budoucnost má patřit nábytku a zahradnímu vybavení. I tady budou mít slevové firmy jediný cíl - nabídnout tu nejnižší cenu na trhu. To se ale nemusí vždy podařit. Zákazník by si měl vždycky ověřit, jaká je skutečná cena. Může se o tom sám přesvědčit třeba na internetových srovnávačích.