Google Glass - postrach amerických barů

Praha – Pro někoho žhavá technologická hračka, pro jiného omezování soukromí. Právě proto nejeden noční podnik ve Spojených státech zapovídá používání brýlí Google Glass. Například bar v San Franciscu se k zákazu rozhodl po nedávné potyčce v jiném americkém městě, kde několik lidí napadlo ženu s Google brýlemi. Báli se totiž, že je natáčí.

Když Američanka Sarah Slocum chtěla ukázat přátelům v baru, jak zařízení funguje, dočkala se ostré reakce okolí.  A aby se zákazníci s brýlemi i bez nich cítili bezpečně, jiný sanfranciský bar raději používání futuristické pomůcky zakázal. Není přitom jediný. Zákaz už platí v některých amerických kinech, kasinech, striptýzových klubech nebo při sednutí za volant. 

Petr Dvořák, partner a mobile strategy consultant, Inmite:

„Google Glass je zařízení, které je nové a je zároveň hodně vidět na obličeji, takže vyvolává různé reakce. Někteří lidé na vás mávají, chtějí si je vyzkoušet. Jiní zase mají pocit, že je ohrožováno jejich soukromí.“

Je třeba se bát Velkého bratra?

Rozporuplné reakce na Google Glass jsou podle vývojářů podobné jako při příchodu jiného revolučního zařízení - mobilu. Očekávají, že obavy ze sledování Velkým bratrem časem překoná nadšení z nové technologie. 

Nošení Google Glass se nemusí vyplatit (zdroj: ČT24)

„Třeba v Česku víme, že je 11 kusů Google Glass. A průmysl a firmy se už teď hodně zajímají o vývoj aplikací pro toto zařízení, takže poptávka časem pravděpodobně spíše poroste,“ říká Petr Dvořák z vývojářské společnosti Inmite. 

Brýle budoucnosti se zatím v obchodech neprodávají. Google je v rámci testování nabízí v přepočtu za zhruba 30 tisíc korun omezenému počtu uživatelů, zejména ve Spojených státech.