Český maloobchod přivítal nového hráče

Praha - Do Česka přichází nový řetězec s potravinami. Delmart zatím plánuje vybudovat síť dvou desítek obchodů. Doufá, že uspěje díky nabídce kvalitních a převážně regionálních potravin. Kvůli tvrdé konkurenci přitom z tuzemského maloobchodního trhu v posledních letech řada obchodních řetězců odešla. A brzy z Česka zmizí i značka Spar.

Nová síť prodejen sází na podobnou strategii jako třeba farmářské řetězce - potraviny bez „éček“, od domácích dodavatelů a za přijatelné ceny. První zákazníci ji můžou vyzkoušet na pražském Smíchově.   

Dušan Mrozek, majitel Delmartu

„Plán na otevírání prodejen máme zatím sestavený pro Prahu na 20 lokalit, z nichž u některých už vedeme vážná jednání. Otázka expanze mimo Prahu zatím není na pořadu dne.“ 

Součástí obchodu je i vlastní pekárna a bistro. Dvacet procent sortimentu - hlavně kávu, oříšky nebo maso a uzeniny - firma nabízí pod privátní značkou. „Oproti konkurenci budeme nabízet speciálně například uzeniny, které jsou bez jakýchkoli přídatných látek, stejně eliminujeme veškeré alergeny, sledujeme obsah soli v potravinách a soustředíme se na to, aby naše výrobky byly maximálně čerstvé,“ vysvětluje majitel Dušan Mrozek. 

Ekonomika ČT24: Obchodní řetězce v Čechách (zdroj: ČT24)

Hlad po podobných službách v Česku roste. I když zároveň přibývá obchodníků, kteří se na ně začínají specializovat - další hráč na tuzemském maloobchodním trhu by tak měl mít šanci na úspěch. „V poslední době je vidět, že český maloobchodní trh se zlepšuje, oživuje, a je to dáno tím, jak se zlepšuje ekonomická situace českých domácností. Je tedy možné, že domácnosti budou více preferovat tuzemské potraviny a kvalitní potraviny,“ myslí si analytik Homecreditu Michal Kozub.

Nicméně kvůli velké konkurenci a vysokému počtu obchodů v uplynulých letech z Česka několik řetězců odešlo. Mezi nimi třeba Carrefour, Delvita nebo Julius Meinl. Právě tenhle úklid na trhu podle ekonomů udělal prostor menším obchodním sítím. Mezi velkými obchodními řetězci se další zemětřesení nečeká. Posledním, který by měl z Česka odejít, tak zřejmě bude Spar. Ten koupila společnost Ahold - která už oznámila, že značku promění na vlastní modrožluté Alberty do roka a půl.