ČSA připravuje nové linky, dvě zamíří do Ruska

Praha - České aerolinie otevřou na příští léto sedm nových destinací. Po 30. březnu 2015 plánuje tuzemský národní dopravce zavést linky do ruských měst Kazaň a Kaliningrad, norského Osla, irského Corku, španělského Bilbaa a italské Boloně. Zároveň zavede i spojení do dánského Billundu, odkud bude letadlo ČSA ve všední dny pokračovat do Osla. „Je nutné, aby ČSA něco dělalo, v minulých letech se lety spíše omezovaly a nyní je třeba hledat nové destinace,“ domnívá se analytik Cyrrus Tomáš Menčík. „Je třeba volit destinace, kde je buď malá konkurence, nebo nějaká silná story,“ dodal.

„Po roce škrtů plánujeme od letní sezony 2015 rozšířit stávající dopravní síť Českých aerolinií. V nových destinacích vidíme zajímavý obchodní potenciál, který bychom chtěli naplno využít,“ uvedl předseda představenstva Českých aerolinií Jozef Sinčák. Zároveň uvedl, že všechny nové destinace budou obsluhovat letadla Českých aerolinií, čímž dopravce zvýší efektivitu využití vlastní letadlové flotily. „Hledají využití pro ta letadla, která mají,“ vysvětlil Menčík, podle něhož výběr nových destinací dává smysl.

Od konce března do konce května plánuje dopravce do Osla létat dvakrát v týdnu, poté přidá další dva zpáteční spoje. Dopravce tuto destinaci bude provozovat pouze v letní sezoně a ceny letenek by měly začínat na 2 538 Kč. Sezonní budou rovněž i linky do Bilbaa a Corku, na kterých chce dopravce létat s Airbusy A319 a provozovat je dvakrát v týdnu. Celoroční bude naopak spojení do dánského Billundu, které má podle dopravce potenciál oslovit nejen turisty, ale i obchodní klientelu. Linku budou ČSA provozovat čtyřikrát týdně.

Menčík: ČSA by mělo hledat nové destinace (zdroj: ČT24)

Přestože České aerolinie zaznamenávají od letošního jara pokles zájmu o lety do Ruska a okolních zemí, vidí současné vedení v ruském trhu velký potenciál, uvedl dnes v tiskové zprávě dopravce. Od letní sezony rovněž přijde o dosavadní monopol na lety do Moskvy, práva na sedm zpátečních letů týdně už získala soukromá společnost Jiřího Šimáně Travel Service. „Rusko je stále velmi silná ekonomika, problém je ale se slabým rublem. V těchto dvou lokalitách ale není příliš velká konkurence, takže by to mohlo fungovat,“ dodal Menčík.

Tuzemský národní dopravce nedávno oznámil masivní propouštění provozních zaměstnanců, kvůli kterému se potýkal s hrozbou stávky palubních průvodčí. Od protestu se však podařilo zaměstnance odradit dohodou o snížení počtu propuštěných na 69 letušek a stevardů, 65 pilotů a 26 administrativních pracovníků. Zároveň management uvedl, že firma potřebuje finanční injekci. Loni ČSA vykázaly ztrátu 922 milionů korun.

Majoritním vlastníkem dopravce je dosud stát, to se má ale změnit v souvislosti s převodem 34procentního podílu akcií ČSA ze státního Českého Aeroholdingu na společnost Travel Service. Českému Aeroholdingu v ČSA po dokončení transakce zůstane 19,74 procenta, 44 procent má korejský dopravce Korean Air, 34 procent získá Travel Service a zbylá 2,26 procenta drží Česká pojišťovna.