Síť Vodafonu postihl výpadek. Týkal se hovorů, datových služeb i televize

Síť Vodafonu v Česku ve čtvrtek odpoledne postihl několikahodinový výpadek služeb. Týkal se hovorů, mobilních dat, pevné sítě i televize. Problémy se objevovaly po celém území Česka, oznámila Kateřina Šantorová z tiskového oddělení firmy. Služby byly plně obnoveny po 18:00, uvedla.

Jaké byly příčiny výpadku, zatím Vodafone nevysvětlil. „Jedná se o výjimečný výpadek, který bereme velmi vážně. Příčiny budeme zpětně analyzovat v následujících hodinách,“ uvedla Šantorová. Kterých regionů konkrétně a kolika zákazníků se výpadek dotkl, operátor neupřesnil.  

„Pokud byste potřebovali volat tísňovou linku, a nemohli jste teď vytočit hovor, vyndejte z telefonu SIM kartu a volejte číslo 112. Na toto číslo se dovoláte i bez SIM karty. Stačí, když jste v dosahu alespoň jedné mobilní sítě,“ uvedl během výpadku operátor na Facebooku.

Mluvčí pražských hasičů Martin Kavka upozornil, že linka 112 je určena jen pro případy bezprostředního ohrožení života či majetku. „Někteří lidé nám teď volají na linku 112, abychom vyřešili jejich problém s výpadkem sítě,“ uvedl. Podobné hovory pak blokují linku pro skutečná tísňová volání.

Vodafonu loni v Česku stoupl počet mobilních zákazníků na 3,989 milionu a počet přípojek vysokorychlostního internetu na 552 tisíc. Operátor také koncem března spustil vlastní placenou internetovou televizi.