Ranní kolony na D1 před Prahou. Uzavřený pruh chybí hlavně kamionům

Dlouhá kolona byla v ranní špičce před omezením na dálnici D1 před Prahou a řidiči se zde zdrží stále. Dálnice je zúžená od soboty, v pondělí tedy omezení poprvé postihlo ranní špičku pracovního dne. V křižovatce dálnice s Pražským okruhem u Modletic se ve směru na Prahu opravuje asfalt.

Video Události
video

Události: Dopravní komplikace na dálnicích

Události: Dopravní komplikace na dálnicích

Studio 6: Omezení na D1 u Prahy

Před modletickou křižovatkou s Pražským okruhem se dálnice D1 rozšiřuje ze tří na čtyři pruhy – dva jsou průběžné a dva odbočovací. Během oprav, které začaly v sobotu a mají trvat měsíc a půl, jsou ale postupně jednotlivé pruhy uzavírány. Zatím nejhorší situace nastala kolem sobotního poledne, kdy se krátce jezdilo jen jedním pruhem a navzdory slabému provozu vznikla dlouhá kolona. Ale pondělní ráno se sobotě hravě vyrovnalo.

Po sedmé dosahovala kolona již za Všechromy, byla tedy zhruba pětikilometrová. Později, když největší nápor odezněl, se výrazně zkrátila, ale nezmizela. Po půl deváté byla kolona zhruba dvoukilometrová. Rozjela se zhruba o hodinu později, když dopolední nápor pominul. Není divu, jak podotkl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl, jde o „jedno ze tří nejzatíženějších míst české dálniční sítě“.

Do pondělního rána vstoupila rozkopaná křižovatka se třemi pruhy, z toho jeden je odbočovací. Chybí tedy jeden z pruhů, které obvykle mají řidiči k dispozici. V neděli večer to těm, kteří se vraceli z víkendu, stačilo. V pracovní den se ale přidávají kamiony, které v neděli nesmějí jezdit, a část z nich odbočuje na okruh – právě těm chybí druhý pruh nejvíce. Všechny jízdní pruhy jsou navíc zúžené, rychlost je snížena na 100 km/h.

Oprava dálnice v křižovatce s okruhem je nutná kvůli popraskanému asfaltu, trvat by měla do konce května. „Pokračujeme v odstraňování svrchní asfaltové vrstvy, která je vrstva-hrdinka, protože tady přes den jezdí v průměru 80, 90 až 100 tisíc vozidel denně. Z toho 20 procent, možná více, je těžká kamionová doprava,“ podotkl mluvčí Rýdl. Zatím se pracuje pouze ve směru na Prahu, směr na Brno je průjezdný na omezení. V pozdějších fázích se ale bude pracovat i v něm.

Nejen u Modletic. Nové omezení začíná i na D8 u Lovosic

Zúžení D1 u Modletic není jediná komplikace, která na řidiče na českých dálnicích číhá. Na samotné D1 pokračuje také modernizace, která mezi Mirošovicemi a Kývalkou probíhá nyní ve čtyřech úsecích (Mirošovice–Hvězdonice, Soutice–Loket, Velký Beranov – Měřín, Velké Meziříčí, západ – Velké Meziříčí, východ). Pracuje se také na D2 jižně od Brna, D46 i navazující D35 u Olomouce nebo na D5 mezi Rudnou a Berounem.

Nově začíná omezení i na dálnici D8 před Lovosicemi. Mezi 38. a 49. kilometrem se tam bude opravovat povrch dálnice.

„Aby byl v místě maximálně možně zachován provoz, budou práce probíhat v celkem pěti etapách, to vždy při úplné uzavírce jednoho jízdního pruhu v daném úseku. Vzhledem k tomu, že se práce neobejdou bez dopravního opatření, chtěli bychom požádat všechny řidiče o dodržování stanovených rychlostí,“ uvedla mluvčí stavební firmy Eurovia CS Iveta Štočková.