Dráhy chtějí nakoupit šedesát vlaků za deset miliard. Původně počítaly jen se sedmi

České dráhy by mohly koupit až 60 elektrických jednopodlažních vlaků pro regionální dopravu za až zhruba deset miliard korun. Původně počítaly se sedmi vlaky. Navýšení počtu ve středu schválil řídicí výbor ČD. Výběrové řízení na uzavření rámcové smlouvy chtějí České dráhy podle mluvčího Radka Joklíka vypsat ještě letos.

Dopravce podle mluvčího Českých drah Joklíka navýšil počet v souvislosti s upřesněním potřeb krajů pro modernizaci souprav v regionální dopravě. „Cílem zakázky je uzavřít rámcovou smlouvu a samotnou výrobu zahájit až poté, co České dráhy uzavřou smlouvy na zajištění dopravní obslužnosti s konkrétními kraji, kde budou tato vozidla nasazena,“ řekl Joklík.

Díky včasné soutěži podle něj výrobce ušetří čas a bude moci zákazníkům nabídnout vozidla dříve.

Dráhy v současnosti využívají pro regionální dopravu více než osmdesát elektrických dvoupodlažních jednotek CityElefant, které nahradily zastaralé Pantografy. Vedle toho nedávno koupily od ostravské Škody Vagonky čtrnáct jednopodlažních elektrických vlaků InterPanter pro meziregionální a dálkovou rychlíkovou dopravu.

České dráhy vypravují denně v průměru 7016 vlaků, které za rok ujedou více než 120 milionů kilometrů, denně to je kolem 340 tisíc kilometrů. Provozují přibližně 4300 vozidel.

České dráhy loni přepravily 174,7 milionu cestujících, což je meziroční přírůstek o 3,2 milionu. Lidé tradičně využívali hlavně příměstské a vnitrostátní dálkové vlaky.