Na koleje spadl strom, vlaky z Bratislavy do Prahy se pohnuly až před půlnocí

Až v hloubi noci na pátek se dostanou domů ti, kdo se odpoledne vydali na cestu vlakem z Bratislavy do Česka. Na trať u hranic spadl strom, vlaky čekaly mnoho hodin na opětovné zprůjezdnění dráhy. Alespoň po jedné koleji se ale začalo jezdit až kolem jedenácté v noci. Odpolední expres Jaroslav Hašek, který jezdí z Budapešti přes Bratislavu a Brno do Prahy, strávil v pohraničních Kútech přes šest a půl hodiny, vysoká zpoždění měly i následující vlaky. Podobně dlouho čekali cestující v dalších spojích v opačném směru.

Strom spadl na trať nedaleko česko-slovenských hranic u obce Brodské kolem páté odpoledne. Narazil do něj potom dálkový vlak Hungaria, který mířil do Budapešti. Nehoda se podle mluvčí Českých drah Radky Pistoriusové obešla bez zranění, ale na trati mezi Lanžhotem a Kúty se zcela zastavil provoz. Mluvčí popsala, že strom zůstal pod vlakem a navíc zůstal na trati poškozený sloup trakčního vedení. Alespoň po jedné ze dvou kolejí se pak vlaky rozjely až kolem jedenácté v noci.

Náhradní autobusová doprava sice jezdila, ale pouze za regionální vlaky. „Místo nelze objet, proto dálkové vlaky stojí,“ sdělila mluvčí.

Dálkové vlaky tak čekaly na ukončení výluky v Břeclavi a v Kútech, a to i několik hodin. Spoj Jaroslav Hašek (Budapešť–Praha), který měl z kútského nádraží odjíždět před pátou odpoledne, stál na nádraží ještě v jedenáct večer. V Praze přitom měl být v osm. Z Kút do Prahy potom konečně odjel spojený se soupravou vlaku Csardás, který obvykle jezdí s dvouhodinovým odstupem za ním. Cestující mohou doufat v příjezd až mezi druhou a třetí v noci.

Velké zpoždění nabraly i vlaky Varsovia (Varšava–Budapešť), Jan Jesenius (Praha–Budapešť) a Regiojet (Praha–Bratislava), které čekaly v Břeclavi. Mimořádná výluka zdržela dokonce i noční vlak Metropol, který do Prahy pravidelně přijíždí až nad ránem.