Zelení zahájili kampaň, voliče chtějí odlákat ČSSD i středopravým stranám

Zelení chtějí v kampani před podzimními volbami do sněmovny rozšířit okruh příznivců. Dosavadní voliče středopravých stran plánují oslovit tématem modernizace státu a podpory inovativního podnikání. Zaměří se také na témata, která slibovala prosadit sociální demokracie, ale v končící vládě na ně nedošlo. Jde třeba o exekuce či bydlení pro sociálně slabší.

„Logika kampaně je taková, že chceme představit zelenou politiku v kontextu různých věcí, se kterými se lidé setkávají běžně. Takže tam samozřejmě máme část čisté přírody, ale není to jenom v úzkém smyslu ochrany přírody. Chceme představit lidem, že čistá příroda má přímý dopad do jejich životů v tom, že když budeme chránit půdu, nebudeme ji muset tolik hnojit a pak nebudeme muset jíst potraviny, ve kterých jsou chemikálie,“ vysvětluje strategii volební manažer Zelených David Seibert.

Druhým pilířem kampaně bude moderní stát. V něm chce strana podle Seiberta představit vizi toho, co už v současnosti existuje v Německu či Kalifornii, kde čistá energie a čisté technologie, moderní inovace přinášejí státu modernizaci, růst, nová pracovní místa. „To je to, co bychom chtěli, aby lidé vnímali, že zelená politika neznamená jenom tu přírodu, ale určité výzvy, jak modernizovat celou společnost,“ uvedl.

Zelení se chtějí při podpoře podnikání věnovat inovativním projektům, nikoli pouze montovnám, proto tiskovou konferenci udělali v akcelerátoru start-upů na pražském Smíchově.

Zelení zahájili v pátek předvolební kampaň (zdroj: ČT24)

Obrovskou příležitost vidí Seibert v kapitole jistot a bezpečí, protože vládní sociální demokraté podle něj sice přišli se spoustou proklamací týkajících se zlepšení života běžných lidí, ale výsledkem jejich politiky bylo, že se spíše ohlíželi na zájmy korporací a velkých firem zastupovaných lobbisty.

„My k tomuto chceme nabídnout alternativu, podívat se na to očima, že pokud má být pro lidi v Česku život kvalitní, tak to je i o tom, aby za minimální mzdu mohli důstojně žít, aby tady nebyli důchodci, kteří žijí bez dostatku prostředků, nebo problém řešení exekucí,“ uvedl.

V kampani budou Zelení hodně používat internet i klasické prostředky typu reklamy v dopravních prostředcích. Celkově hodlají do předvolební agitace vložit 12 milionů korun. Strana nebude využívat billboardy, naopak chce využívat kontaktní kampaň.