Řidiči si asistenci na D1 pochvalují, ŘSD chce službu rozšířit

Již dva měsíce jsou na nejvytíženější tuzemské dálnici D1 řidičům v nesnázích k dispozici vozy s dvoučlennými posádkami. Za dva měsíce provozu přijala asistenční služba Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) již 250 telefonických žádostí o pomoc. Vzhledem k pozitivním reakcím chce ředitelství službu rozšířit i na další dálnice - D2, D5, či D11.

Čtyři asistenční auta na dálnici D1 jsou v pohotovosti 24 hodin denně. Každé má na starost úsek dlouhý 50 kilometrů, do dvaceti minut musí být posádky u řidičů. Těm mohou pomoci v řadě situací – když jim dojde benzin nebo když potřebují sehnat odtahovou firmu.

„Nedávno jsme zasahovali u rakouského vozidla, které mělo defekt a nemělo rezervu. Čirou náhodou jsme projížděli dálnici,“ vzpomíná pracovník ŘSD Velký Beranov Josef Prachal. Mnozí se ale na asistenční službu začali obracet i s dotazy o aktuální situaci na dálnici. „Řidiči volali z auta a ptali se, co se před nimi děje,“ popisuje ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Na čísle 800 280 281 by tak řidičům nově měly být poskytovány informace o dopravě na dálnici D1. Nejedná se ale o jedinou změnu. „Vzhledem k tomu, že veškeré zpětné vazby, které máme, jsou pozitivní, rozhodli jsme se, že chceme asistenci rozšířit,“ vysvětlil Kroupa.

Nejspíš už o prázdninách by měla asistenční vozidla jezdit i na dálnicích D1, D5 a D11. Navíc by řidiči měli mít možnost využívat asistenční pomoc prostřednictvím aplikace v mobilních telefonech. „Pokud se vám něco stane, tak jedním tlačítkem pošlete zprávu, že máte problém. Přes přesné GPS souřadnice si vás už nalezneme,“ říká Kroupa. „Je to služba, kterou si kupujete společně s dálniční,“ vzkazuje řidičům.

Vydáno pod