
Modernizaci D1 počasí přeje, stavaři pracují v obou směrech
Na 134. kilometru směrem na Brno u Měřína se dálnice zužuje do dvou pruhů a ve špičkách si tady řidiči počkají i desítky minut. Po 3 km se dálnice zužuje jen do jednoho jízdního pruhu. Dělníci musí krajnice, které se před týdnem utrhly pod náporem aut, zpevnit a znovu vybetonovat. Na 139. kilometru je čerpací stanice, občerstvení i odstavné parkoviště v provozu. Špatně se odsud ale vjíždí do jednoho jízdního pruhu. Řidiči musí vyrazit ze stopky včas a nejlépe i svižně, aby se do kolony aut bezpečně zařadili. Sjezd do Velkého Meziříčí už je bez omezení.
V opačném směru, tedy na Prahu, stavbaři pracují na 140. kilometru, kde provizorně rozšiřují dálnici, aby vznikly čtyři jízdní pruhy a auta tam mohla jezdit obousměrně. „Převedeme dopravu na levý pás tak, aby dálnice zůstala kapacitní, byť se sníženou rychlostí, a ve směru z Prahy do Brna se začne bourat,“ popsal Rýdl.
Další tři opravy na dálnici začnou nejpozději do měsíce. Řidiče zbrzdí u Prahy a u Brna. Dalších pět opravovaných úseků přibude v létě. Již v dubnu by měly začít přípravné práce na úseku Psáře–Soutice. Navíc probíhá výběrové řízení na dodavatele stavby Velká Bíteš – Devět křížů. V březnu potom chce zahájit ŘSD tendry na další čtyři úseky, z nichž alespoň na části by letos také měly začít přípravné práce. Celkem by se tedy mohlo naráz pracovat až na devíti úsecích.