Ženou s největším vlivem na dění v Česku je potřetí za sebou vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová. „Do čela žebříčku ji nominují její činy, pracovitost, důslednost, neústupnost, odhodlání a odvaha, s níž se neúnavně pouští do největších tuzemských kauz, v nichž jde o propojení nejvyššího byznysu, politiky, lobbingu a stovek milionů, spíše miliard korun,“ uvedli autoři žebříčku z časopisu Forbes.
Lenka Bradáčová je potřetí za sebou nejvlivnější ženou Česka
Na druhém místě podle žebříčku nejvlivnějších žen Česka sestaveného časopisem Forbes skončila finanční ředitelka společnosti PPF Kateřina Jirásková následovaná finanční ředitelkou Agrofertu Petrou Procházkovu. V první desítce převažují ženy z byznysu, političky jsou tam jen dvě.
Jednou ze dvou političek, které skončily v první desítce žebříčku, je eurokomisařka Věra Jourová, která se z loňského druhého místa přesunula na čtvrté. Za ní se umístila pražská primátorka Adriana Krnáčová (ANO).
- 1. Lenka Bradáčová - vrchní státní zástupkyně v Praze
- 2. Kateřina Jirásková - finanční ředitelka PPF
- 3. Petra Procházková - finanční ředitelka Agrofertu
- 4. Věra Jourová - komisařka EU
- 5. Adriana Krnáčová - primátorka hlavního města Prahy
- 6. Michaela Chaloupková - ředitelka divize správa ČEZ
- 7. Michaela Erbenová - divize pro dohled a regulaci finančního trhu MMF
- 8. Simona Sokolová - ředitelka Olmy, členka představenstva Agrofertu
- 9. Jitka Cechlová Komárková - majitelka firmy Bonatrans
- 10. Jiřina Nepalová - majitelka firmy Renomia
Časopis při sestavování žebříčku vycházel z metodologie amerického Forbesu a spolu s dalšími odborníky sledoval po celý rok na 300 žen z různých oborů. „Hodnotili jsme všechno a z hlediska několika různých kritérií, podle nichž jsme přidělovali body,“ uvedl časopis.
Například u majitelek a manažerek firem studoval hospodářské výsledky, tržby, zisk, nové akvizice, u žen činných v neziskovém sektoru posuzoval, kolik peněz jejich nadace rozdělily a rozdělují za rok, a u političek se díval na pozice i pravomoci a počet lidí a peněz, které jejich rozhodnutí mohou ovlivnit.