Na Teplicku se srazily nákladní vlaky. Strojvedoucí zemřel

Události: Srážka nákladních vlaků na Teplicku (zdroj: ČT24)

U Velvět na Teplicku se srazily dva nákladní vlaky. Strojvedoucí jednoho z nich zemřel. Doprava na trati Ústí nad Labem – Bílina stojí, vykolejilo i několik vagonů. Pro osobní dopravu nasadily České dráhy na trase náhradní autobusy. Předběžnou škodu inspektoři odhadují na 25 milionů korun. Trať by měla být zprovozněna během soboty.

Podle úředních zdrojů k nehodě došlo kolem páté hodiny ranní, když nákladní vlak Unipetrolu, převážející prázdné cisterny, projel v Řehlovicích návěstidlo zakazující jízdu. Dispečer sice třikrát použil takzvaný generální stop, při kterém na dálku přebírá kontrolu nad lokomotivou a zastavuje ji. To se ale nepodařilo.

„Výpravčí třikrát vyslal generální stop, zastavilo to všechny vlaky okolo. Pokoušel se volat na mobilní telefon, který nám dodal dopravce, ale nedovolal se,“ doplnil náměstek pro řízení provozu ze SŽDC Josef Hendrych. Vlak nakonec zezadu narazil do stojící soupravy Severočeských dolů.

Při srážce vykolejily čtyři vozy a strojvedoucí Unipetrolu přišel o život. Na místě zasahovali hasiči, kteří smrtelně zraněného strojvedoucího vyprošťovali. Lokomotiva, jež do stojícího vlaku narazila, je zcela zničená. Jak dodala reportérka ČT Petra Tachecí, zůstal z ní jen podvozek. 

Podle prvních odhadů způsobila srážka škody za 25 milionů korun. Na kolejích je předběžná škoda odhadnuta na milion korun, na čtyři miliony škoda na stojícím vlaku. Nejvyšší škoda, dvacet milionů korun, je podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala na soupravě Unipetrolu.

Srážka vlaků u Velvět
Zdroj: ČT24

Šetření nehody může trvat měsíce

„Nemůžeme vyloučit lidský faktor, ani technickou závadu,“ uvedl k příčině nehody Drápal. Inspektoři na místě zjišťují okolnosti nehody. „Šetření nebude zas tak jednoduché, bude se zjišťovat technický stav vlaků a zabezpečovacího zařízení. Budou probíhat výpovědi přeživšího strojvedoucího i dispečera, který použil generální stop. Předpokládám, že může trvat až několik měsíců,“ dodal ve vysílání ČT24.

Poničené vagóny odstraňuje speciální jeřáb, večer již byla jedna trať volná. Podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše by se provoz po ní mohl obnovit v sobotu ráno kolem šesté hodiny, po druhé koleji pak kolem 16:00. Osobní vlaky na trati 131 nahrazují v úseku Řehlovice - Úpořiny autobusy.

Provoz na hlavní železniční trati z Ústí nad Labem přes Teplice do Bíliny, Mostu a dále na Karlovarsko není nijak dotčena. Rychlíky Praha - Ústí nad Labem - Karlovy Vary - Cheb i osobní vlaky mezi Ústím nad Labem, Teplicemi, Bílinou, Mostem a dále jezdí bez omezení a bez komplikací.