Počty usmrcených dětí má snížit nová kampaň

BESIP: Takhle nás vidí děti a dělají, co my (zdroj: ČT24)

BESIP spustil novou kampaň s názvem „Děláš to taky“. Série osmi videoklipů má upozornit na to, že se dospělí chovají špatně při některých situacích v provozu, čímž ohrožují své děti.

Cílem kampaně je snížit počty dětí usmrcených kvůli silniční dopravě. Všechny role ve filmových spotech hrají děti, které v nich ukážou, jaké chyby při dopravních situacích dělají dospělí. „Celá kampaň je postavená na emocích,“ řekl vedoucí BESIPu Martin Farář. Podle něj je důležité, aby si rodiče uvědomili, že svým nezodpovědným chováním či špatným příkladem mohou způsobit smrt svých potomků.

První videoklip se týká toho, že dospělí při jízdě na kole často nepoužívají ochranné přilby. Jeden z dalších videoklipů se zaměří například na přecházení na červenou. Videoklipy budou postupně zveřejňovány každý týden.

Na českých silnicích loni zemřelo 14 dětí, což bylo o osm více, než v roce 2013 a stejně jako v roce 2012. Od začátku letošního roku do poloviny srpna zemřelo deset dětí.

  • BESIP je samostatné oddělení ministerstva dopravy, jehož hlavní činností je koordinace bezpečnosti silničního provozu v Česku. Útvar se dále zabývá dopravní výchovou dětí ve školách nebo preventivními bezpečnostními kampaněmi. Mezi projekty BESIPu patří například kampaň „Nemyslíš, zaplatíš!“, „Domluvme se!“ nebo „Je to na Tobě“.
BESIP: Jezdíme bez přilby, a naše děti na to umírají... (zdroj: BESIP)