„Finanční správa bude zajišťovat služby v pondělí a ve středu po celý rok. V tuto chvíli je tam 10 pracovníků, kteří zajišťují služby a občané je nevyužívají. Nově by tam měli služby zajišťovat dva pracovníci a ostatní přejdou na vyšší územní pracoviště,“ uvedl generální ředitel Finanční správy Martin Janeček.
Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) vnímá dohodu koalice jako pozitivní posun. Doplnil, že těmi dvěma pracovníky by měli být „specialisté na daň z nemovitosti a specialisté na daň z příjmů fyzických osob a osob samostatně výdělečně činných.“
Rušit se mělo pro neefektivitu i zátěž
Finanční správa chtěla zrušit malé pobočky, kde pracuje méně než 11 zaměstnanců. Jejich fungování je prý neefektivní a představují finanční i organizační zátěž. To ale vyvolalo bouři nevole ze strany obcí. Starostové si stěžovali, že by v případě zrušení pracovišť museli lidé dojíždět příliš daleko.
Se starosty dotčených obcí by měla Finanční správa jednat 2. září. Janeček očekává, že obce na dohodu přistoupí. Po celém Česku momentálně Finanční správa provozuje 201 územních pracovišť finančních úřadů.