Železniční výluka u Prahy nekončí, jízdní řády se ale mění

Praha – Na nejvytíženější železniční trati v zemi, tahu z Prahy na východ, měla skončit výluka. Nakonec však pokračuje další fází, protože rekonstrukce na úvalském nádraží ještě neskončila. Naději na zklidnění situace přesto mají cestující v dálkové dopravě, kde skončí odklony. Složitá bude situace v regionální dopravě. Pojede sice více vlaků než dříve, ale část skončí cestu z centra Prahy již v Běchovicích.

Linka S7 čeká další zkrácení

Kvůli výluce na hlavním nádraží musely České dráhy nejprve rozdělit dříve průchozí vlaky linky S7 Beroun – Úvaly na dvě větve, nyní čeká další redukce východní část, která vede z Masarykova nádraží do Úval. Všechny vlaky budou totiž končit již v Běchovicích. K pravidelnému provozu se naopak vrací spoje S1, které jezdí z Prahy do Českého Brodu nebo Kolína. Mezi Masarykovým nádražím a Běchovicemi tak po čtyřech měsících opět budou vlaky jezdit v pravidelných intervalech a celkově bude spojů v pracovní dny více. V Úvalech naopak vlaků ještě ubude. I ve špičce pojedou vlaky do Prahy vždy je jednou za půl hodiny a ne dvakrát, jak tomu bylo dosud, byť v nepravidelných intervalech.

Organizátor příměstské železniční dopravy ROPID upozornil, že do srpna budou vlaky v Úvalech zastavovat pouze u nového ostrovního nástupiště a v některých dnech budou v obou směrech odjíždět od stejného nástupiště i v Klánovicích.

Provoz linek S1 a S7 od 1. 7. do 31. 8.:

S1 (Praha – Český Brod – Kolín)

  • odjezdy z Masarykova nádraží každou půlhodinu vždy v XX:10 a XX:41
  • odjezdy z Českého Brodu vždy v XX:05 a XX35
  • posilové spěšné vlaky pojedou stále v odlišné časy

S7 (Praha-Masarykovo – Praha-Běchovice) – v provozu jen ve špičkách pracovních dnů

  • všechny spoje končí v Běchovicích
  • odjezdy z Masarykova nádraží každou půlhodinu vždy v XX:23 a XX:53 (5:23–8:23 a 14:53–19:23)
  • odjezdy z Běchovic vždy v XX:12 a XX:42
City Elefant
Zdroj: ČT24/Milan Dolejší

Dálkové vlaky projedou, některé ale v jiný čas

V dálkové dopravě se naoko vrací vše do starých kolejí. Protože ale oněch kolejí je k dispozici stále méně než v únoru, kdy výluka začala, nově platí některá mimořádná opatření.

Všeobecně platí, že budou vlaky z Prahy směrem na Kolín odjíždět, resp. přijíždět v časech stanovených řádným jízdním řádem, s výjimkou nočního vlaku do Moskvy, jednoho pendolina a dvou rychlíků totiž již nepojedou odklonem. Odjezdy budou tedy později a příjezdy dříve než v posledních měsících.

Kvůli úvalské výluce ale po celé prázdniny nebude jezdit spoj Brněnský drak, který jezdí ráno z Brna do Prahy a v podvečer opačným směrem. Odpolední spoj railjet Joseph Haydn z Prahy do Vídně potom pojede mezi Prahou a Pardubicemi spojený se soupravou vlaku do Opavy a odjede o tři minuty dříve než obvykle. Večerní Supercity z Prahy do Ostravy a ranní v opačném směru potom pojedou v docela jiné časové poloze, namísto jednotek Pendolino na nich pojedou náhradní soupravy a poslouží současně jako náhrada vlaků IC Moravan.

Dálková doprava Praha – Pardubice do 31. 8.:

ZRUŠENÉ VLAKY:

  • IC 572 Brněnský drak
  • IC 573 Brněnský drak

DŘÍVĚJŠÍ ODJEZD:

  • rj 371 Joseph Haydn (z Prahy v 16:39 místo 16:42; spojen se soupravou IC 513 Opava) – platí pouze v pracovní dny
  • SC 519 Pendolino (z Prahy ve 20:19 místo 20:39; spojen se soupravou IC 543 Moravan)
  • R 861 J. V. Myslbek (z Prahy v 5:42 místo 5:51; odklon přes Vysočany)

POZDĚJŠÍ PŘÍJEZD:

  • SC 516 Pendolino (do Prahy v 8:41 místo 8:21)
  • SC 518 Pendolino (do Prahy v 7:44 místo 7:21; spojen se soupravou IC 542 Moravan)
  • R 1422 (do Prahy v 18:52 místo 18:34; odklon přes Vysočany)

Mezi pražskými Běchovicemi a Úvaly probíhá od minulého roku modernizace trati. V Úvalech byla od února kvůli opravě mostu v provozu pouze jedna ze tří kolejí. Po dokončení opravy by se v celém úseku měla zvýšit traťová rychlost, jízda bude klidnější a také vznikne nová zastávka Praha-Běchovice střed.

Pendolino
Zdroj: ČT24/Milan Dolejší