ČSSD loni zchudla o 35 milionů, hlavně kvůli volbám

Praha - Hospodaření sociální demokracie skončí za loňský rok proti původním předpokladům ztrátou. Nejsilnější vládní strana původně očekávala vyrovnaný výsledek, k prosinci ale měla deficit 35,7 milionu korun. Ve zprávě pro víkendový sjezd ČSSD to uvedl místopředseda pro hospodaření Martin Starec. Za ztrátou jsou především vyšší výdaje na volby.

ČSSD loni hospodařila podle předběžných údajů s příjmy 212 milionů korun, což odpovídá rozpočtovému plánu. Její náklady včetně odpisů však činily téměř 250 milionů korun. V loňském roce se konaly troje volby - evropské, senátní a komunální. Z volebního fondu na ně sociální demokracie vydala přes 122 milionů, což je o 90 procent víc, než předpokládala.  

Vyšší než očekávané výdaje měla ČSSD i na reprezentaci, propagaci či právní služby. Pod plán vybrala strana třeba na nájmech. Naopak očekávaný rozpočet přijatých darů překročila o víc než 130 procent, podle zprávy činily více než 20 milionů korun. Na kontokorentním účtu měli sociální demokraté ke konci roku závazek asi 74 milionů korun, meziročně se zvýšil o 31,6 milionu. Své akciové společnosti Cíl, která se mimo jiné stará o stranické sídlo Lidový dům, ČSSD dlužila více než 160 milionů. Dluh se za rok snížil o tři miliony.  

Letos očekává ČSSD podle Starcovy informace příjmy 187 milionů korun a stejné náklady včetně odpisů. „Rozpočet je sestaven jako vyrovnaný, nepředpokládá žádnou volební kampaň v roce 2015 a disponuje dostatečnou rezervou na dluhovou službu,“ napsal místopředseda pro hospodaření Starec.  

Celou zprávu si přečtěte zde.

Milan Chovanec
Zdroj: Dalibor Glück/ČTK

Chovanec: Připravme se na ideově neukotvené populisty

Své zprávy pro sjezd dnes na webu ČSSD zveřejnili také ostatní místopředsedové sociálních demokratů. Ministr vnitra Milan Chovanec v hodnocení volebních výsledků v loňském roce připomněl „masivní, finančně náročnou kampaň“ koaličního partnera z hnutí ANO, založenou podle něj na jednoduchých sloganech a popularitě šéfa ANO a ministra financí Andreje Babiše. 

„Do budoucna z toho vyplývá, že se musíme připravit na soupeře, který není ideově ukotven a populisticky využívá měnících se nálad, případně obratně zachází s výsledky průzkumů veřejného mínění,“ upozornil Chovanec. „Musíme přesně pojmenovat slabosti takovýchto uskupení a věrohodně přesvědčit voliče, že naše značka a propracovaná řešení problémů České republiky jsou lepší volbou,“ apeloval ministr na spolustraníky.

Vývoj sociální demokracie PŘEHLEDNĚ

Vydáno pod