Nejlevnější auto na světě je v Ženevě nejhlídanější

Ženeva - Mezi vozy, které přitahují na ženevském autosalonu největší pozornost novinářů, patří malý vůz Nano indické automobilky Tata Motors. Auto, které má přijít do Evropy zhruba za čtyři roky, udivuje především cenou 2.500 dolarů, což z něj dělá nejlevnější auto světa. Zástupci automobilky si jej však přísně hlídají.

Jakýkoliv pokus o proniknutí do interiéru auta je předem odsouzen k neúspěchu. „Nesmím vás pustit dovnitř, taková jsou pravidla,“ zní odpověď zástupců Tata Motors na expozici v Ženevě. Proti porušení striktního zákazu vstupu dovnitř vozu jsou však pojištěni - auta jsou zamčena.

Novináři tak mohou nahlížet do interiéru pouze přes okýnko. Netřeba zdůrazňovat, že není stažené. Výhled dovnitř je tak velmi omezený. I tak je vidět, že vnitřek je řešený velmi skromně.

S podobně přísnými zákazy nepřišla v Ženevě žádná jiná automobilka. Velmi populární sportovní vůz Bugatti Veyron sice chrání skleněné zábrany, ale zájemci z řad novinářů jsou bez problémů vpuštěni dovnitř. Okna jsou stažená, auto mnohonásobně dražší než Nano je tak na dosah ruky bez větších problémů. Stejně tak drahé vozy Bentley, Rolls Royce nebo Alfa Romeo. Stačí se jen zeptat zástupců firmy.

Nejlevnější auto světa se tak v Ženevě stalo bezkonkurenčně nejhlídanějším. Model Nano by měl být pro masový automobilismus v Indii podobným impulzem jako Volkswagen Brouk nebo Fiaty 500 a 600 v poválečné Evropě. Nano je čtyřdveřový a čtyřsedadlový hatchback, jehož základní verze bude mít motor o obsahu 624 kubických centimetrů.

Přední světové automobilky, které byly zpočátku k projektu Nano skeptické, nyní pracují na vlastních levných automobilech, aby uspokojily poptávku v rozvíjejících se zemích, například v Číně, Indii a Rusku. Firmy General Motors a Toyota Motor nedávno uvedly, že pracují na superlevných modelech, které by se měly podobat vozu Nano.

Vydáno pod