„Je nutné zohlednit i fakt, že Svaz dovozců při své segmentaci na jednotlivé třídy zahrnuje do sportovních aut velké množství vozů, které z mého pohledu zas tak sportovní nejsou, leckdy stačí, že nemají střechu,“ doplňuje šéfredaktor časopisu Auto 7 Jan Blažek.
Nárůst prodaných sportovních vozů ovlivňuje podle něho také skutečnost, že nabídka na českém trhu je stále pestřejší. Zákazníci mohou přitom pořídit i levnějšího „sporťáka“.
Nejprodávanějším sportovním autem je loňská novinka Audi A5, kterou si pořídilo 40 zákazníků. Následuje kabriolet Volkswagen EOS s 26 prodanými vozy a třetí příčka patří BMW 3 Cabrio s odbytem 20 aut.
Statistika Svazu dovozců automobilů ukazuje, že se daří i prodeji menších aut a velkoprostorových rodinných vozů MPV. Naopak klesá zájem o vyšší střední třídu a prodej luxusních vozů stagnuje.