Podle ředitele svazu Pavla Tunkla to ale neznamená, že by si motoristé mohli z nyní provozovaných vozů mřížku odstranit, bude to platit jen pro vozy schválené do provozu podle nové směrnice. Zároveň budou moci výrobci pro český trh mřížku montovat až do podzimu 2011. Pevnou mřížku přitom většina uživatelů hodnotí jako nutnou zbytečnost za několik tisíc korun, která snižuje možnost přepravy objemnějších nákladů.
V rámci evropského schválení typu vozidla se pak bude jeho zařazení určovat zejména podle provedení a rozložení nosnosti pro osoby a náklad. Lehké užitkové vozy by měly mít větší nosnost nákladního prostoru než povolenou hmotnost maximálního počtu přepravovaných osob.
Dovozci i Sdružení automobilového průmyslu volají po tom, aby se možnost odpočtu rozšířila i na osobní vozy, jako je to běžné v některých evropských zemích. „V současnosti na MF probíhá analýza situace v této oblasti jak v ČR, tak v zahraničních zemích, o problematice jednáme. Zatím žádný konkrétní návrh v této věci nechystáme,“ sdělil mluvčí ministerstva Ondřej Jakob.