„Chceme využít poměrně dynamicky rostoucího trhu nových automobilů na Slovensku; zatím naše plány míří nad 20 000 vozů,“ poznamenal Lehký. Nejnovější model, který česká značka nabízí slovenským zákazníkům, je od ledna druhá generace modelu Fabia Combi. V polovině roku plánuje na tuzemský trh uvést nejnovější vlajkovou loď automobilky, novou Škodu Superb, předváděnou nyní na bratislavském autosalonu.
Prodej nových osobních a malých nákladních aut na Slovensku v prvním čtvrtletí stoupl o více než pětinu na 21 744 kusů. Tržní podíl Škody, která se dlouhodobě drží na čele tabulek prodeje, však v posledních letech postupně klesal. Na konci minulého roku se její podíl snížil na 21,58 procenta, přitom ještě v roce 2004 přesahoval hranici 30 procent.
Lehký uvedl, že Škoda chce stabilizovat svůj tržní podíl na Slovensku na současných úrovních kolem 20 procent, jak je běžné pro domácí značky v západní a střední Evropě. „Stále se snažíme o to, abychom byli bráni jako domácí značka,“ řekl Lehký.
Vzhledem k vysoké poptávce začala Škoda od března se sériovou výrobou modelu Octavia v bratislavském závodě německé mateřské společnosti Volkswagen. Do konce roku se jich zde plánuje vyrobit asi 20 000.
Značce Škoda se loni dařilo nejlépe v historii. Její celosvětový prodej stoupl o 14,5 procenta na rekordních více než 630 000 vozů. Škoda Auto loni zvýšila čistý zisk o 44,5 procenta na rekordních 15,98 miliardy korun a tržby vzrostly o devět procent na 222 miliard korun. Na českém trhu se loni zvýšil prodej vozů Škoda o jedno procento na 64 306.