Zastupitelé se dohodli na projektu rychlodráhy Praha - Ruzyně - Kladno

Praha - Nová vlaková rychlodráha mezi Masarykovým nádražím, letištěm v pražské Ruzyni a Kladnem by měla být postavena do roku 2013. Sdělil to mluvčí Jihočeského kraje Martin Kupka. Na dnešním jednání se na finální podobě dohodly všechny zúčastněné strany: Hlavní město Praha, Městská část Praha 6 a Správa železniční dopravní cesty, která je investorem. "Nakonec se našlo společné řešení pro všechny strany," říká jihočeský mluvčí.

Stávající jednokolejná trať se změní na dvoukolejnou. Budou se tak moci zvýšit intervaly odjezdů vlaků. Nová dráha bude také elektrizovaná, což bude mít pozitivní ekologický dopad. Projekt by měl také pomoci vytížené silnici Evropská. Podle Kupky na ni ubude autobusů, které vozí mimopražské zaměstnané v Praze.

Dráhy by měla vést částečně v podzemí. Mezi stanicemi Veleslavín a Dejvická bude šestikilometrový podzemní tunel. Tím se vyřešily požadavky Prahy 6, která chtěla zabránit zhoršení životních podmínek svých obyvatel. Podle starosty této městské části Tomáše Chalupy by měly být po realizaci této varianty životní podmínky obyvatel v některých ohledech i vylepšené. Okolo trasy se vybudují zelené plochy a plochy pro rekreaci.

Praha 6 si také vymínila, že přes území Prahy nebudou jezdit nákladní vlaky a celá stavba se stane součástí pražské integrované dopravy.

Železniční stavba by neměla nahradit plánované prodloužení trasy metra na Bílou Horu a do Motola. „Pro nás je stále prioritní stavba metra. Pokud bychom se museli rozhodovat, což naštěstí nemusíme, volili bychom metro,“ vysvětluje politiku své městské části Chalupa. Dodává, že jen jedna z těchto dopravních staveb by nestačila obsloužit tak velké území s tolika obyvateli.

Stavba také konečně propojí letiště v Ruzyni s železniční dopravou, což zastupitelé považují za velmi žádoucí.

Vydáno pod