S obchvatem Prahy spojí Modřany silnice podél železnice

Praha - Na vnější automobilový obchvat Prahy budou napojeny Modřany a Komořany silnicí, která povede podél železniční trati. Koncept změny územního plánu schválili městští zastupitelé. Ve hře byla ještě trasa vedoucí přes most ke Strakonické ulici.

Za most se postavila stejně jako v minulých diskusích Eva Tylová (Strana zelených). „Silnice podél železnice zasahuje do obytné zóny významné části obyvatel. Je tam hustá zástavba, vedle je železnice, vedle je cyklostezka a vedle jsou mokřady. Proto byla vypracována varianta malého mostu na Strakonickou ulici. Podle mého názoru je to lepší řešení,“ řekla Tylová.

Pokud by ale Modřany neměly přímé napojení na obchvat, podle zastupitele (ODS) Petra Valenty z propočtů vzrostl provoz na Zbraslavi dvakrát. Podle radního Martina Langmajera (ODS) panuje v případě silnice všeobecná shoda. „Nepropadli jsme betonové lobby,“ zdůraznil Langmajer.

Silnice by měla vést v trase současné Komořanské, která má být rozšířena. Pro její pokračování pak má být zčásti využita nynější železniční trať ve směru na Vrané nad Vltavou, která by byla přeložena.

Proti silnici byli někteří místní obyvatelé, kteří prosazovali most přes Vltavu u soutoku s Berounkou ke Strakonické ulici. Obávají se totiž toho, že by se kvůli silnici zvýšil hluk a zhoršil stav ovzduší.

Zastupitelé také udělali další formální krok v přípravě zcela nového územního plánu metropole, když schválili návrh jeho zadání. Nový územní plán by měli zastupitelé projednávat zhruba za dva roky, bude platit asi deset let.