Stavba nové čtyřproudé silnice u Vsetína omezí u města dopravu

Vsetín - Dnes ráno byla zahájena oprava vozovky obchvatu Vsetína. Dopravní omezení potrvají zhruba jeden měsíc na dvoukilometrovém úseku od mostu na Poschle až po most v části Rokytnice. Tato rekonstrukce probíhá v rámci stavby nové čtyřproudé silnice I/57 ze Vsetína do Valašského Meziříčí. Informovala o tom mluvčí vsetínské radnice Eva Stejskalová.

„Komunikace bude po celou dobu oprav průjezdná v obou směrech v zúžených pruzích, pouze při frézování středního pruhu bude doprava řízena kyvadlově pomocí semaforů,“ přiblížil stavbyvedoucí Robert Plešek. Frézování, vysprávka lokálních trhlin a následná pokládka nového povrchu budou stejně jako stavba nové silnice probíhat při plném provozu.

Současná frekventovaná silnice I/57 je v nevyhovujícím stavu. Problémy způsobuje například její malá šířka, v případě dopravní nehody či jiných komplikací navíc nyní neexistuje alternativní objízdná trasa. Proto padlo rozhodnutí postupně v několika etapách spojit obě valašská města zcela novou silnicí se čtyřmi pruhy. První část, dlouhá asi dva a půl kilometru, vede ze Vsetína k obci Jablůnka. Celkové náklady činí asi 1,3 miliardy korun.

Podle Stejskalové bude do konce roku proinvestována téměř miliarda korun, což jsou asi tři čtvrtiny rozpočtovaných nákladů. „V červenci otevřeme semetínskou a v srpnu i ratibořskou křižovatku. Hlavní tah by měl být zprovozněn v létě příštího roku,“ uvedl ředitel zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek.

V současné době je v plném proudu také příprava druhé etapy stavby z Jablůnky na Bystřičku v délce 4,5 kilometru, která si vyžádá náklady přibližně 900 milionů korun. „Máme již právoplatné územní rozhodnutí na stavbu a probíhá výběrové řízení na zpracovatele projektu pro stavební povolení,“ potvrdil Chudárek.

Silničáři i město si přejí, aby druhá etapa začala okamžitě po dokončení první. Vliv na zahájení stavby ale mohou mít i občanské aktivity, podobně jako tomu bylo u první části silnice. Stavba nabrala osmiměsíční zpoždění, neboť ministerstvo dopravy na základě podnětu občanského sdružení Jadernice zrušilo tehdy právoplatné stavební povolení.

K tomu, aby mohli motoristé mezi oběma městy jezdit výhradně po silnici se čtyřmi pruhy, bude nutné realizovat ještě dvě etapy. Jedna z nich přivede komunikaci k Valašskému Meziříčí, poslední úsek pak vytvoří obchvat města.