Městské části se dohadují o semaforech v Legerově ulici

Praha - Radnice druhé pražské části chce omezit počet aut, která projíždějí nebo postávají v Legerově ulici. Pomoci jí k tomu mají semafory. Ty by ráda viděla před Nuselským mostem nebo už na Pankráci. Magistrát ale požaduje, aby se městská část dohodla s Prahou 4, na kterou by opatření mohlo mít dopad. Čtvrtá městská část chce nejdřív vypracovat studii, která ukáže, jak by světelná signalizace ovlivnila intenzitu dopravy.

V Legerově ulici si obyvatelé stěžují na prach i hluk. Meteorologové tam dokonce loni zaznamenali největší roční průměrné koncentrace prachu z celé republiky. Emise způsobují hlavně automobily, které čekají na místních semaforech. Radnice Prahy 2 by si proto představovala semafory, které by takové množství aut do centra nevpustily, už u Nuselského mostu nebo na Pankráci. Na dnešním setkání s novináři to řekl zástupce starostky Václav Vondrášek (ODS).

Kroky, které by zmírnily dopady dopravy na obyvatele druhé a čtvrté městské části podle mluvčí radnice Markéty Aulové podporuje v zásadě i Praha 4. Čeká jen na výsledky studie, která má ukázat, jestli po zavedení semaforů doprava nerozptýlí do lokalit Praha 4, 10 a 11 a nezhoršila životní podmínky místních obyvatel.

Na špatný vzduch v Legerově ulici má kromě intenzivní dopravy vliv také to, že ulice je úzká a špatně provětrávaná. Kromě semaforů, které jsou podle Vondráška pouze dílčím řešením, by radnice chtěla prosadit nové přímé propojení mezi Prahou 4 a 5. Radnice by také uvítala, aby tunel, ve kterém se má magistrála schovat, vedl co nejdál k Nuselskému mostu. Intenzitu dopravy ale naopak podle Vondráška příliš nesníží budované okruhy. „Pražský okruh odvede 25 procent aut, to ale nestačí,“ uvedl.