Ministr Liška diskutoval se svým dánským protějškem o situaci ve školství

Praha - Ministr školství Ondřej Liška se setkal se svým dánským protějškem Bertelem Haarderem, který je v České republice na oficiální návštěvě. Mezi tématy jejich diskuze se objevilo např. celoživotní vzdělávání, příprava učitelů a reforma školství. Ministři spolu probírali i nadcházejí předsednictví ČR v Evropské unii.

Podle Ondřeje Lišky je strategie vzdělávání v éře globalizace jedním z témat, kterým by se měla Česká republika za svého předsednictví věnovat. Zkušenosti z Dánska lze přitom podle českého ministra dobře využít, protože dánská vláda před časem schválila svoji vzdělávací strategii, která má zajistit, aby Dánsko v globálním světě uspělo.

Dánského ministra školství zase zajímala hlavně otázka standardů učitelské profese, na níž ministerstvo školství právě teď pracuje. „Velice rád bych se dozvěděl víc o vaší snaze stanovit kritéria a standardy pro pedagogickou profesi - co to vlastně znamená být dobrý učitel,“ uvedl Bertel Haarder.

Standardy mají stanovit, co vlastně musí učitel v České republice v rámci své profese umět a jaké má mít vzdělání. Řeč byla ale také o problémech odborného školství v obou zemích. Problémem je zejména nedostatek kvalifikovaných sil s odborným vzděláním na trhu práce.