Dělníci prorazili druhý tubus tunelu pražského vnějšího okruhu

Praha - Dnes před okolo poledne prorazili dělníci poslední část nového komořanského tunelu mezi Lahovicemi a Vestcem. Ten bude součástí pražského vnějšího okruhu a má zlepšit dopravní situaci v jižní části hlavního města. Celý úsek obchvatu o délce osm a půl kilometru má stát necelých šest miliard korun a sloužit motoristům by měl asi za dva roky.

Stavbaři ze společností Skanska a Subterra dnes dokončili ražbu druhé tunelové roury, první je proražena už od března. Dělníci dokončili práce na budoucím tříproudém tubusu tunelu, kterým se bude jezdit od Vestce k Lahovicím. Tento úsek je jednou ze tří chybějících částí okruhu mezi plzeňskou a brněnskou dálnicí. Ve výstavbě je také šestikilometrový úsek mezi Slivencem a Lahovicemi, jehož součástí bude 1,6 kilometru dlouhý tunel a estakáda nad údolím řeky Berounky. Náklady této části obchvatu mají být necelých devět miliard.

Připravuje se také výstavba posledního úseku mezi Vestcem a brněnskou dálnicí. Všechny tři části by měly být uvedeny do provozu současně. Jižní část vnějšího okruhu odvede kamiony a tranzitní dopravu z přetížené Jižní spojky a oblasti Barrandova. Od dopravy by se mělo ulevit také Radotínu.

Dokončení ražby vítají obyvatelé okolních obcí. „Konec odstřelů udělá radost zvláště obyvatelům Cholupic. Ti si stěžovali na prach a hluk, které stavbu provázeli," říká redaktorka České televize Barbora Straňáková.

Celý okruh kolem Prahy o délce 83 kilometrů má zásadní význam pro zklidnění dopravy v metropoli. V provozu je zatím 18 kilometrů.