Zástupci potravinářských závodů, že je o změně nikdo neinformoval a vést veškerou dopravu po úzkých silnicích, kde navíc chybí přechody je podle nich hazard s lidskými životy. „Celou situaci odstartovala věc, kdy v loňském roce jeden z našich zaměstnanců skončil pod koly nákladního automobilu,“ vyjadřuje je se ke stížnostem podniků výkonný ředitel Maso Planá Emil Kasper. Zaměstnanci firem mají z vyššího provozu přirozeně obavy.
V září se začne stavět pětadvacetikilometrový úsek dálnice z Tábora do Veselí nad Lužnicí a měl by být hotov do tří let. „Sjezd z dálnice přes ulici Chýnovskou a Průmyslovou lze brát jako dočasné provizorium,“ tvrdí senátor Pavel Robert (ODS).
Ředitelé obou podniků ale tvrdí, že dodavatelská firma změnila projekt. Ta to ale odmítá stejně jako vedení radnice v Plané nad Lužnicí. Potravinářské firmy se přesto kvůli údajné změně projektu odvolaly ke krajskému úřadu.
Odpověď prozatím nedorazila. Vedení podniků je připravené podat návrh na předběžné opatření. Celá věc tak může skončit soudními žalobami.