Ministerstvo dopravy investuje 150 milionů do bezpečnostní kampaně

Praha - Počet nehod na silnicích dál roste. Na vině jsou přetížené komunikace a dálnice a podle dopravních expertů navíc chybí osvěta mezi lidmi. Ministerstvo dopravy chce investovat desítky milionů do kampaně na zvýšení bezpečnosti a chce získat i větší vysílací čas pro jednotlivé spoty.

Do kampaně se zapojila i Česká televize, která pokračuje v natáčení seriálu Stop. Ten radí řidičům a ukazuje i následky nezodpovědného chování řidičů. „Smysl toho je ukázat řidičům, jek jezdit a jek jezdit bezpečně,“ vysvětluje vedoucí dramaturg z centra publicistiky a dokumentaristiky Milan Vacek.

Nejočividnější příčinou zvyšující se nehodovosti je prostě zvyšující se počet aut. Historicky největší nehoda se stala letos v březnu na dálnici D1, havarovalo tam několik desítek aut. Nejtragičtější byl zase poslední červencový týden, kdy na silnicích zemřelo 29 lidí.

Ministerstvo dopravy i policie považují za velmi nutné zvýšit povědomí lidí v souvislosti s bezpečností na silnicích. Během příští tří let by mělo ministerstvo do kampaně investovat 150 milionů korun.